حمایت عجیب ترامپ از حمله کنندگان به ساختمان کنگره

 دونالد ترامپ ، رییس جمهور پیشین آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: هر آنچه حمله کنندگان به ساختمان کنگره می‌خواستند، خواسته مستقیم من هم بود. ما همگی خواستار لغو نتیجه انتخابات بودیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران تاکید کرد: به نظر من اتفاق ورود به ساختمان کنگره آن قدر‌ها هم اهمیت ندارد که اکنون ما ماه هاست داریم در مورد آن تحقیق و جلسات دادگاه برگزار می‌کنیم.

ترامپ اظهار داشت: افرادی که در روز اعلام نتایج انتخابات تظاهرات به پا کردند و بعد از آن وارد ساختمان کنگره شدند فقط می‌خواستند حمایتشان را از من نشان بدهند؛ چرا که من هنوز هم معتقدم در انتخابات اخیر تقلبی بی سابقه در تاریخ آمریکا رخ داده است.

رییس جمهور پیشین آمریکا تاکید کرد: برای اثبات این ادعای من بهتر است نگاهی به آمار‌ها در ایالت‌هایی مانند فلوریدا، اوهایو و آیووا بیاندازید. اگر انتخابات درست انجام می‌شد، امکان نداشت بایدن پیروز شود.

ترامپ تصریح کرد: در روز ورود به ساختمان کنگره حتی نیرو‌های پلیس هم همراه معترضان شدند، آن‌ها هم هواداران من را تا داخل ساختمان کنگره همراهی کردند. پلیس در این حادثه بسیار از اقدام معترضان استقبال کرد.

گفتنی است روز گذشته در ادامه دادرسی پرونده آشوبگران در حمله به ساختمان کنگره، گروهی که توانسته بودند خود را به صحن اصلی کنگره برسانند و عکس‌های سلفی خود را در داخل ساختمان منتشر کنند به زندان محکوم شدند. دادگاه این افراد را تنها برای انتشار عکس‌های سلفی در صحن اصلی کنگره به هشت ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

این نخستین حکم قطعی از زمان آغاز بررسی‌های قضایی در مورد حادثه حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه سال جاری میلادی و همزمان با اعلام نتایج نهایی انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکاست.