شهرک‌های خود در کرانه باختری را حفظ و تقویت خواهیم کرد

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه با اعضای حزب«میرتس» در کابینه جدید این رژیم دیدار کرد.

خبرگزاری فلسطینی «سما» گزارش داد که گانتز و اعضای این حزب، مسائل امنیتی و سیاسی را بررسی کردند.

گانتز در این نشست درباره شهرک‌سازی‌ در «ایویاتار» مدعی شد که این مسئله «فقط بر اساس قانون خواهد بود و فقط پس از نقشه‌برداری اراضی، در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد».

این وزیر صهیونیست همچنین ادعا کرد که دولت این رژیم، شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را حفظ و «شوراهای محلی» موجود در آن تقویت خواهد کرد.

وی تصریح کرد که باید در ائتلاف دولتی در این رژیم، گفت‌وگوی مستقیمی صورت گیرد و سیاست وی نیز بر اساس برقراری امنیت شدید این رژیم خواهد بود.

در همین ارتباط، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خرداد ماه گذشته، پس از امضای توافق ائتلاف تشکیل کابینه، گفت که کابینه وی هرگز شهرک‌سازی‌ها را متوقف نخواهد کرد.

بنت مدعی شد که اگر نیاز باشد دست به عملیات نظامی علیه غزه یا لبنان خواهد زد و با اینکه احتمال دارد دولتش تحت فشار آمریکا برای توقف شهرک‌سازی‌ها قرار گیرد، اما هرگز دست از این کار برنخواهد داشت.

این اظهارات در حالی بیان شده است که منابع عبری خبر دادند که کابینه جدید تل‌آویو به شهرک‌نشینان خبر داده است که برای ساخت شهرک در کرانه باختری، شرق قدس و غور اردن هر سه ماله مجوز صادر خواهد کرد.

آیلت شاکد وزیر صهیونیست نیز در گفت‌و‌گو با هیأت امنای شهرک‌های صهیونیست‌نشین در این خصوص گفته بود که طبق توافقی در داخل کابینه به خصوص با بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم، قرار شده است تا این محوزها صادر شود.

«دیوید حیانی» رئیس شورای شهرک‌نشینی (یشع) هم در گفت‌‌گو با رسانه‌ها ابراز امیدواری کرده بود که کابینه جدید در زمینه شهرک‌سازی اقدامات خوبی انجام دهد و دست به توسعه شهرک‌ها بزند.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی که در ۲۳ خرداد ماه کار خود را با نخست‌وزیری نفتالی بنت آغاز کرد، در اولین گام خود در خصوص توسعه شهرک‌ها، در تاریخ سوم تیر ماه  ۳۱، طرح عمرانی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری را به تصویب رساند.