وزیر خارجه عربستان به پاکستان سفر می‌کند

 شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان برای دیدار دو روزه از پاکستان این هفته به اسلام آباد سفر می‌کند.

یک منبع پاکستانی در ریاض اعلام کرد: فیصل بن فرحان در سفر دو روزه به اسلام آباد با عمران خان، نخست وزیر، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه و نیز فرمانده ارتش پاکستان درباره روابط دو جانبه در موضوعات مختلف از جمله زمینه‌های نظامی و نفتی گفتگو خواهد کرد.

این منبع افزود: فیصل بن فرحان با مقامات پاکستان همچنین درباره تحولات جنگ یمن در سایه مخالفت گروه انصار الله با طرح‌های صلح بین المللی و منطقه‌ای در نتیجه ادامه حمایت‌های نظامی و مالی ایران از این گروه و نیز مسئله مذاکرات پرونده هسته‌ای ایران در وین گفتگو خواهد کرد.

منبع پاکستانی گفت: وزیر خارجه پاکستان همتای سعودی خود را در جریان آخرین رویداد‌ها و تحولات مربوط به بحران منطقه مورد مناقشه کشمیر میان اسلام آباد و دهلی نو، موضع پاکستان در قبال تلاش‌های صلح در افغانستان و پیامد‌های تصمیم واشنگتن برای خروج نیروهایش از افغانستان قرار خواهد داد.

سفر فیصل بن فرحان به اسلام آباد، تقریبا دو ماه پس از دیدار وزیران خارجه عربستان و پاکستان درحاشیه نشست اضطراری در مقر سازمان ملل در نیویورک برای بررسی تحولات اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین صورت می‌گیرد.

فیصل بن فرحان در تاریخ ۹ مه گذشته ضمن قدردانی از نقش مهم و تاثیر گذار اسلام آباد در روند صلح افغانستان اعلام کرده بود که ریاض برای کاهش تنش میان پاکستان و هند تلاش خواهد کرد.