هشدار وزارت بهداشت عراق درباره وخامت شیوع کرونا

وزارت بهداشت عراق ، عصر امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای از ثبت بالاترین تعداد ابتلا به ویروس کرونا از زمان شیوع این ویروس در سال ۲۰۱۹ تاکنون خبر داد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری شبکه «السومریه»، وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که کادر درمانی این کشور ۱۳۵۱۵ مورد جدید مبتلا به کرونا، ۸۲۱۷ مورد بهبود یافته و ۶۶ فوتی در بیست و چهار ساعت گذشته ثبت کرده‌اند.

همزمان با این گزارش، پایگاه خبری «بغداد الیوم» گزارش داد که «سیف البدر» سخنگوی وزارت بهداشت عراق در پیامی ضمن هشدار به مردم این کشور درباره پیامدهای ناگوار ناشی از شیوع ویروس کرونا از آن‌ها خواسته است که به شیوه‌نامه‌های بهداشتی پایبند باشند.

سیف البدر خطاب به مردم عراق گفت: «مردم! پیشگیری کنید و واکسن بزنید... خطر بزرگ و آمار بی‌سابقه است».

به رغم‌آنکه دولت عراق در پی شیوع ویروس کرونا چند بار در این کشور ممنوعیت فراگیر و جزئی تردد اعلام کرده است؛ اما گزار‌ش منابع خبری حاکی از آن بوده که شهروندان عراقی به‌ویژه در تعطیلات عید در این کشور به شیوه‌نامه‌های بهداشتی پایبند نبوده‌اند.

در بین کشورهای عربی، عراق جزء آن دسته کشورهایی بوده که بیشترین تعداد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده‌ است به‌نحوی که شمار مبتلایان در این کشور به بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر رسیده و شمار جان‌باختگان نیز از ۱۹ هزار نفر عبور کرده است.

این در حالی است که از مجموع چهل میلیون شهروند عراقی، تعداد افرادی که در این کشور واکیسناسیون شده‌اند به حدود یک میلیون و نیم رسیده است.