دور شدن داماد ترامپ از سیاست

برخی منابع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که داماد « دونالد ترامپ » رئیس جمهور پیشین آمریکا، قصد دارد یک شرکت سرمایه‌گذاری را تاسیس کند و احتمال می‌رود این اقدام او را از سیاست دور کند.

این منابع با بیان آنکه « جرد کوشنر » داماد ترامپ، قصد دارد این شرکت را در ماه‌های آینده تاسیس کند، افزودند: «او در حال حاضر در حال کار بر روی مراحل نهایی تاسیس این شرکت در میامی آمریکاست.»

دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، در این باره گفتند: «کوشنر قصد دارد دفتری در اسرائیل نیز افتتاح کند و به موجب آن سرمایه‌گذاری‌هایی برای روابط عمیق‌تر اقتصادی اسرائیل، هند، آفریقای شمالی و کشور‌های حوزه حلیج فارس داشته باشد.»

این منابع درباره سرمایه‌گذاری ابن طرح، جزئیاتی ارائه ندادند و گفتند در حال حاضر مرحله طرح‌ریزی این اقدام در حال انجام است.

کوشنر ۶ ماه گذشته را با خانواده‌اش در میامی آمریکا گذارنده و مشغول نگارش کتابی درباره تجارب خود در زمان مسئولیتش در کاخ سفید بوده است که انتظار می‌رود سال آینده چاپ شود.

کوشنر به عنوان مشاور ارشد ترامپ در زمان عادی‌سازی روابط میان امارات، بحرین، سودان و مراکش با رژیم صهیونیستی نقش اساسی ایفا می‌کرد. او همچنین در امضای توافق جدید میان مکزیک، آمریکا و کانادا نیش نقش مهمی برعهده داشت.

این منابع همچنین اعلام کردند که کوشنر همچنان رابطه نزدیکی با ترامپ دارد، اما انتظار می‌رود این اقدام او را برای مدت طولانی از سیاست دور کند.