ترامپ خواستار ابطال انتخابات ۲۰۲۰ شد

 «دونالد ترامپ » رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در جریان یک گفتگوی تلفنی در ۲۷ اُم دسامبر ۲۰۲۰ از مقامات بلندپایه وزارت دادگستری این کشور خواست تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را «مخدوش» اعلام کنند.

یادداشتهای دستنویس یکی از شرکت کنندگان در این گفتگوی تلفنی که روز جمعه از سوی کمیته نظارتی مجلس نمایندگان ایالات متحده منتشر شد، به گستره فعالیت ترامپ برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و تلاش وی برای جلب حمایت مجریان قانون و سایر مقامات دولتی اشاره می کند.

ایمیلهایی که ماه میلادی گذشته انتشار یافتند نیز نشان می دهد که ترامپ و هم پیمانانش در هفته های پایانی ریاست جمهوری وی وزارت دادگستری ایالات متحده را تحت فشار گذاردند تا در مورد ادعاها مبنی بر بروز تقلب گسترده در انتخابات ۲۰۲۰ تحقیق کنند و اکنون بازرس کل این وزارتخانه در حال بررسی این موضوع است که آیا مقامات وزارت دادگستری آمریکا برای ابطال آراء اقدامی صورت داده اند یا خیر.

طبق این یادداشتها، ترامپ در این گفتگوی تلفنی گفته است: «از شما انتظار نداریم که کاری انجام دهید. فقط بگوئید انتخابات مخدوش است و باقی کار را به من و اعضای جمهوریخواه کنگره بسپارید».

ترامپ همچنین از مقامات وزارت دادگستری آمریکا خواسته بود تا در مورد «شکایات قانونی» در خصوص تقلب در مبارزات انتخاباتی تحقیق کنند.