اوباما و بایدن تفاوتی باهم ندارند

«میک والاس» نماینده  ایرلندی پارلمان اروپا روز شنبه در این باره در توییتی نوشت: « دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا چهره زشت امپریالیسم ایالات متحده را افشا کرد. متأسفانه بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا تظاهر می‌کنند که امثال " باراک اوباما » رئیس جمهور اسبق یا " جو بایدن » رئیس جمهور کنونی  باهم متفاوت هستند.»

وی در این پیام توییتری نوشت: «اگر اتحادیه اروپا به صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه علاقه‌مند است باید از خروج نیروهای آمریکایی از عراق حمایت کند».

والاس در ادامه نوشت: «آمریکا به اندازه کافی ویرانی ایجاد کرده و اگر احترام به تصمیم دموکراتیک پارلمان عراق برای خروج از این کشور را رد کند، هیچ کاری برای صلح انجام نداده است».

این نماینده اروپایی پیشتر نیز از وابستگی اتحادیه اروپا به آمریکا انتقاد کرد بود.وی در پیامی توییتری نوشته بود: «به نظر می‌رسد که سطح تبعیت اتحادیه اروپا از امپریالسیم آمریکا به سطح جدیدی رسیده که نشانگر عدم استقلال، عدم قدرت و عدم رهبری در موسسات اتحادیه اروپاست. تلاش‌ها توسط آمریکا برای افزایش شکاف میان اتحادیه اروپا با چین و روسیه، تنها تلاشی برای منزوی کردن روسیه و چین نبوده بلکه تلاشی توسط آمریکاست تا اتحادیه اروپا را بیشتر وابسته آمریکا کنید و متاسفانه، اتحادیه اروپای ضعیف در این (دام) افتاده است».

وی حتی از رویکرد دوگانه اتحادیه اروپا و همکارانش در پارلمان اروپا  در قبال جنایتهای رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و در توییتر نوشت:‌ «بمباران غیرنظامیان و زیرساخت‌های غزه توسط  رژیم اسرائیل به سطح جنایت جنگی رسیده است و  جامعه بین الملل تا کنون این اقدام رژیم  اسرائیل را محکوم نکرده است. این موضوع معیارهای دوگانه اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد. چه زمانی ما درباره واقعیت نسل کشی مردم فلسطین توسط  رژیم اسرائیل صحبت خواهیم کرد؟»