قرارداد تسلیحاتی ۲۰۰ میلیون یورویی رژیم صهیونیستی و آلمان

 صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی با همکاری شرکت هنسولت (Hensoldt) آلمان، یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت دفاعی اروپا، قراردادی را به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو برای فروش رادار‌های جدید «هیوز» به ارتش آلمان امضا کردند.

 با امضای این قرارداد رادار‌های جدید با سیستم‌های راداری «HARD» سابق جایگزین می‌شوند و  باعث  افزایش توانایی نظارت ارتش آلمان بر حریم هوایی این کشور شده و قابلیت دفاع موشکی بالستیک این کشور را  تقویت می‌کنند. این رادار‌های جدید همچنین برای ماموریت‌ها فضایی و ماهواره‌ای نیز قابل استفاده هستند.

ایال شاپیرا، رئیس سازمان صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی درباره امضای این قرارداد اعلام کرد: «سازمان هوافضای اسرائیل به انتخاب ارتش آلمان افتخار می‌کند و همکاری با شرکت هنسولت را گامی مهم در ارتقاء فعالیت‌های تجاری ما در اروپا و به ویژه آلمان، با استفاده از دانش و فناوری های نوین که در طول سال‌ها جمع آوری کرده ایم، می‌داند.»

ایم مقام صهیونیست مدعی شد: «ما شاهد افزایش تقاضا در سراسر جهان برای خرید رادار‌های مدرن ما هستیم که توانایی بالایی در رهگیری موشک‌ها  و مقابله با حملات هوایی دارد.»

این در حالی است که سامانه گند آهنین رژیم صهیونیستی بارها در مقابله با موشک‌های مقاومت در جریان جنگ‌های گذشته و به ویژه جنگ اخیر در نوار غزه ناکارآمد بوده و نتوانسته موشک‌ها را رهگیری کند. به گونه‌ای که منابع صهیونیستی پس از گذشت چند ماه از جنگ غزه اذعان کرده‌اند که اراضی اشغالی که در تیررس موشک‌های مقاومت بوده است، آسیب‌های بسیاری دیده است.