پروژه ارتباطی جدید عربستان و رژیم صهیونیستی

 « آریل کاهان» نویسنده اسرائیلی اعلام کرد که «یواز هندل» وزیر ارتباطات وشرکت گوگل ، از آغاز پروژه کاشت الیاف زیر آب که از ایتالیا شروع می‌شود و به هند می‌رسد و از طریق پادشاهی عمان ، عربستان سعودی و اسرائیل عبور می‌کند، خبر می‌دهند.

آریل کاهان در روزنامه « اسرائیل هیوم» نوشت:« پروژه فیبر نوری به نام « کابل آبی » در دو روز آینده موضوع بیانیه وزیر ارتباطات با نمایندگان گوگل خواهد بود. این پروژه از 16 جفت فیبر تشکیل شده و توانایی فوق‌العاده‌ای در انتقال داده‌ها دارد و ارتباط دیجیتالی اسرائیل با جهان خارج را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد».

وی در ادامه افزود:« پروژه فیبر نوری جدید از اهمیت زیادی برخوردار است همانند خط لوله نفت بین اشکلون-ایلات که مدیترانه و خلیج ایلات را متصل می‌کند و از آنجا به مسیر خود به عربستان سعودی سپس سلطنت عمان و بعداً به هند ادامه می‌دهد».

این نویسنده صهیونیستی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود که اجرای این کابل آبی حدود سه سال طول بکشد و این بخشی از پروژه جهانی گوگل است و این پروژه در کنار پرواز اسپارکل برای ارتقاء خدمات به ساکنان جهان و پیوند دادن قاره‌های اروپا و آسیا ارائه شده و بنابراین این پروژه اهمیت اسرائیل را به عنوان طرفی که آسیا و اروپا را به هم متصل می‌کند ، افزایش می‌دهد، ضمن اینکه تصمیم عربستان برای اجازه دادن به عبور هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی آن قبل از آغاز این پروژه گرفته شده بود.

پس از امضای توافق سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی عطش رژیم آل سعود نیز برای سازش با این رژیم و رابطه علنی با تل آویو بیشتر شده، به حدی که بارها مقامات این رژیم از ابراز علاقه خود برای برقراری رابطه با اشغالگران فلسطین سخن گفته‌اند.

اخیرا یک رسانه اسرائیلی به نقل از منابع آگاه سعودی خبر داد، گام‌های مهمی در راستای به رسمیت شناختن اسرائیل توسط عربستان سعودی و عادی سازی روابط با آن برداشته خواهد شد و به زودی شاهد برقراری روابط ریاض با اسرائیل خواهیم بود. تحولات اخیر در پرونده روابط عربستان و رژیم صهیونیستی بیانگر وجود نشانه‌هایی در خصوص عادی سازی قریب‌الوقوع میان ریاض و تل‌آویو است.

پیش از این نیز «فیصل بن فرحان» ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» تاکید کرد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و امنیت به نفع منطقه خواهد بود.

به اعتقاد کارشناسان، «محمد بن سلمان» همانند سران بحرین و امارات با نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان و مسلمانان به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی به هر قیمتی است.