استفاده از ماسک در شهرهای آمریکا ضروری شد

 نشریه آمریکایی نیویوک تایمز با انتشار این خبر نوشت: استفاده از ماسک در مکان های سر بسته در شهرهای ایالت «لوئیزیانا» واقع در جنوب شرق آمریکا و شهر سانفرانسیسکو، قطب اقتصادی در شمال ایالت کالیفرینا با شدت یافتن ویروس دلتا از سرگرفته شد.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: اما در شهر نیویورک، «بل دیبلاسو» شهردار این شهر خواستار متمرکز شدن هرچه بیشتر شهروندان این شهر بر مساله  واکسیناسیون شده است.

نیویورک تایمز نوشت: مقامات شهر نیویورک بر لزوم اجرای محدودیت های اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس تاکید دارند تا مانع از آن شوند این شهر به کانون همه گیری کرونا در آمریکا تبدیل شود و به مانند دیگر شهرهای ایالت لوئیزیانا و شمال کالیفرنیا خواستار زدن ماسک بویژه در اماکن سربسته شدند.

این گزارش می افزاید: شهردار نیویورک دراین باره برآوردی متفاوت دارد و می گوید خواستار متمرکز شدن بر افزایش شمار افراد واکسینه دراین شهر است چراکه نگران این موضوع است که ملزم کردن افراد به زدن ماسک از انگیزه کسانی که قصد زدن واکسن را دارند خواهد کاست.

نیویورک تایمز در ادامه این خبر نوشت: حتی زمانی که روز دوشنبه شمار افراد بالغ واکسینه شده در برابر ویروس کرونا در سراسر آمریکا به ۷۰ درصد رسید، اما شهر نیویورک به یکباره شاهد کاهش در نرخ واکسیناسیون شد، بطوری که به یکباره موارد ابتلا به این ویروس دراین شهر بار دیگر شدت گرفت و شمار مبتلایان به کرونا به یکهزار و ۲۰۰ نفر در روز رسید؛ آماری که شش برابر بیشتر از آمارهای موجود در ماه ژوئن گذشته بود.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز ۱۹۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عبور کرد که از این تعداد بیش از چهار میلیون و ۲۰۰هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا نیز با ۳۵میلیون و ۸۹۵هزار مبتلا و ۶۲۹ هزار جان باخته همچنان کانون شماره یک شیوع ویرو کرونا در جهان به شمار می رود.

شهر نیویورک نیز دو میلیون و ۱۵۰هزار مبتلا به کرونا داشته که بیش از ۵۳هزار نفر از مبتلایان به این ویروس جان باخته اند.