مذاکره محرمانه فرستادگان آلمان با نمایندگان طالبان در دوحه

در حالی که درگیری‌ها در افغانستان به موازات اعلام خروج آمریکایی و نظامیان اعضای ناتو از این کشور ادامه دارد، یک رسانه‌ آلمانی از مذاکرات محرمانه برلین با نمایندگان طالبان خبر داد.

«دویچه وله» در گزارشی به نقل از شبکه «زد‌ دی اف» (ZDF) و روزنامه آلمانی «بیلد» خبر داد، فرستادگان دولت آلمان هفته گذشته در دوحه با نمایندگان طالبان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

طبق این گزارش، دیدار و مذاکره محرمانه نمایندگان برلین با طالبان به منظور رایزنی درباره تامین امنیت جانی همکاران افغانستانی سابق آلمان انجام شد.

طبق گزارش رسانه‌های آلمانی، نمایندگان طالبان به فرستادگان اعزامی آلمان به دوحه درباره تامین امنیت جانی همکاران سابق آلمان در افغانستان اطمینان دادند اما دیپلمات‌های آلمانی درباره این وعده نمایندگان طالبان تردید دارند.

وزارت خارجه آلمان خبر دیدار نمایندگان این کشور با طالبان در دوحه قطر را تایید کرد اما درباره این دیدار توضیحات بیشتری نداده است.

این دیدار در شرایطی انجام شده که آلمان به دنبال اعلام تصمیم آمریکا برای خروج نظامیان خود از افغانستان بعد از ۲۰ سال جنگ اشغالگرانه، حضور نظامی خود در افغانستان را پایان داد.

 اوایل تیر ماه بود که خبرگزاری رسمی آلمان گزارش داد، برلین آخرین نظامیان خود را از خاک افغانستان خارج کرده و ماموریت آلمان در افغانستان رسما پایان یافت.