تخلیه منازل و نابودی هکتارها زمین در سیل ویرانگر کره شمالی

منابع خبری بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از وقوع سیل در بخش‌هایی از کره شمالی و از بین رفتن هکتارها زمین کشاورزی و منازل مسکونی خبر دادند.

به گزارش روزنامه «ژاپن تایمز»، باران‌های سیل آسا هزاران هکتار از زمین‌های کشاورزی در کره شمالی را زیر آب گرفت و پل‌های زیادی را خراب کرد. در جریان این سیل و بارش شدید تاکنون ۱۷۰ باب منزل تخریب شده و پنج هزار نفر به مکان‌های امن انتقال داده شدند.

تلویزیون کره شمالی گزارش داد، خانه‌ها تا سقف پر از آب شده و همچنین پل‌ها تخریب شده‌ است. در این گزارش آمده که صدها هکتار زمین کشاورزی در استان «همگیونگ جنوبی» از بین رفته است. «ری یونگ نام» معاون آژانس هواشناسی کره شمالی گفت که بارش‌های بیشتر می‌تواند خسارت بیشتری به بار آورد.

روزنامه «رودونگ سینمون» نیز روز شنبه گزارش داد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تاکید کرد که همه بخش‌ها و واحدها باید اقدامات لازم را برای پیشگیری از بلایای طبیعی انجام دهند.

مجموعه‌ای از طوفان‌ها در تابستان گذشته نیز باعث وقوع سیل در کره شمالی شد که به زمین‌های کشاورزی آسیب رساند و هزاران خانه را ویران کرد. کره شمالی در حال حاضر با همه گیری ویروس کرونا و قحطی گسترده مواد غذایی رنج می‌برد.

بلایای طبیعی به دلیل زیرساخت های ضعیف کره شمالی تاثیر بیشتری بر این کشور دارند و  جنگل زدایی نیز برابر سیل آسیب پذیرتر کرده است. مسئولان هواشناسی کره شمالی پیش‌بینی می‌کنند که باران شدید تا اواسط ماه جاری ادامه داشته باشد.

رهبر کره شمالی در نشست حزب حاکم کارگزاران در ماه ژوئن اذعان کرده بود که کشور با کمبود مواد غذایی رو به رو است  و بخش کشاورزی به دلیل آسیب های طوفان سال گذشته به هدف تولید غلات خود نرسیده و وضعیت غذایی مردم دشوار شده است.