اقدامات تل‌آویو علیه فلسطینی‌ها فضای مثبت برای مذاکره را از بین می‌برد

«شادی عثمان»، مسئول رسانه‌ای اتحادیه اروپا در قدس اشغالی در مصاحبه با رادیو فلسطین اعلام کرد گسترش شهرک‌سازی و کشتار فلسطینی‌ها هیچ کمکی به ایجاد فضای مثبت برای مذاکره نمی‌کند و چشم‌انداز سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌ها را از بین می‌برد.

عثمان از «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست رویکرد خصمانه‌ای را که مدت‌هاست مقامات این رژیم در دستور کار خود قرار داده‌اند را تغییر دهد و در مواجهه با پرونده فلسطین به گونه‌ای عمل کند که درگیری‌ها پایان یابد.

شادی عثمان با اشاره به بازدید فرستادگان اتحادیه اروپا از روستای «بیتا» در جنوب نابلس افزود: سفر به روستای بیتا در زمان مناسب برای پیگیری آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد و همبستگی مستقیم اروپا با مردم فلسطین و ارائه پیام سیاسی مهم به طرف اسرائیلی برای جلوگیری از تخلفات صورت گرفت.

روز گذشته منابع رسانه‌ای فلسطین اعلام کردند «عماد دویکات» ۳۷ ساله در پی افزایش تنش میان فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست در منطقه «بیتا» واقع در جنوب نابلس، به ضرب گلوله جنگی این نظامیان به شهادت رسید.

دویکات هفتمین فردی است که از زمان ایجاد یک پایگاه نظامی در ماه گذشته به دست نظامیان صهیونیست و با استفاده از گلوله جنگی به شهادت رسیده است.

این در حالی است که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی با هجوم بردن به محله «شیخ جراح» تلاش می‌کنند فلسطینیان ساکن آنجا را از خانه‌های خود بیرون کنند.