آمریکا روزانه با ۱۰۰ هزار مورد ابتلای جدید به کرونا روبرو است

  آمریکا اکنون با ابتلای روزانه بیش از 100 هزار نفر به ویروس کرونا مواجه شده و شرایط موجود مشابه زمستان گذشته شده است که بحران کرونا در این کشور تشدید شده بود.

 بر اساس این گزارش، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز با انتشار توئیتی نسبت به شیوع سریع گونه دلتا ی ویروس کرونا هشدار داده است.

وی نوشت: گونه دلتا به سرعت در حال گسترش است، ولی ما داریم سعی می کنیم آن را متوقف کنیم، لطفا واکسن بزنید.

مقام های بهداشت و درمان آمریکا از این مساله ابراز نگرانی می کنند که اگر تعداد بیشتری از مردم واکسن تزریق نکنند، موارد بستری و فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به شدت افزایش خواهد یافت.

آمار ابتلا به ویروس کرونا در فلوریدا و سایر ایالت هایی که نرخ واکسیناسیون در آنها بسیار پایین است، کاملا چشمگیر و قابل توجه بوده است.

7 ایالت فلوریدا، تگزاس، میسوری، آرکانزاس، لوییزیانا؛ آلاباما و می سی سی پی که پایین ترین نرخ واکسیناسیون را داشته اند، حدود نیمی از موارد جدید ابتلا و بستری شدگان کرونایی در بیمارستان های آمریکا را تشکیل می دهند.

آنتونی فائوچی مشاور ارشد بهداشت و درمان کاخ سفید نیز در اظهاراتی گفت: ایالات متحده احتمالا در فصل پاییز روزانه با 200 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا روبرو خواهد شد.

فائوچی افزود: من نگران افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بین افرادی هستم که واکسن نزده اند. این مساله می تواند موجب تشدید بحران شود.

دولت بایدن تلاش زیادی را برای تشویق مردم آغاز کرده است تا هر چه سریعتر واکسن کرونا را دریافت کنند.