دستیار ارشد فرماندار نیویورک آمریکا استعفا داد

 «ملیسا دروسا» دستیار ارشد «اندرو کومو» فرماندار نیویورک در بحبوحه رسوایی آزار و اذیت جنسی فرماندار، استعفا کرد.

وی دلیل استعفایش را آزار جنسی چند زن از سوی کومو اعلام کرده است.

این استعفا در حالی صورت می‌گیرد که کومو از سوی دادستانی کل ایالت نیویورک به آزار جنسی متهم شده و در حال تلاش برای بقای سیاسی خود است. دادستان کل ایالت نیویورک پیش از این اعلام کرده بود که بررسی‌ها نشان می‌دهد که فرماندار، قوانین ایالتی و فدرال را نقض کرده است.

پیش از این، ده‌ها مقام و دستیار اندرو کومو از سوی دادستانی کل ایالت نیویورک برای تحقیقات مربوط به آزار و اذیت جنسی او احضار شده بودند که ملیسا دروسا نیز یکی از آن‌ها بود. حدود ۵۰ قانونگذار دموکرات از جمله نمایندگان نیویورک در کنگره آمریکا از کومو خواسته اند از سمت خود کناره گیری کند. کومو، اما این ادعا‌ها را رد کرده و از استعفا خودداری می‌کند.

فرماندار نیویورک به تازگی در یک کنفرانس خبری هرگونه تعرضی را انکار کرد و گفت: «من متوجه هستم که حساسیت‌ها تغییر کرده است و باید رفتارم را نسبت به قبل تغییر دهم. اما حاضر به استعفا نیستم.»

اندرو کومو ۶۳ ساله از سال ۲۰۱۰ در سمت فرمانداری نیویورک فعالیت می‌کند و طی هفته‌های اخیر در دور تازه‌ای از اتهامات فساد اخلاقی افتاده و به آزار جنسی و رفتار ناشایست علیه زنان متهم شده است. رفتار‌های کومو اخیرا در محل کار به دلیل شکایات کارمندان خانم او شدیدا تحت کنترل قرار گرفته است.