فائوچی نگران سویه‌های جدید ویروس کرونا

 آنتونی فائوچی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری عفونی در آمریکا در گفتگو با برنامه میت دِ پرس (meet the press) شبکه خبری ان بی سی درخصوص سویه‌های جدید ویروس کرونا به ویژه سویه دلتا ابراز نگرانی کرد و هشدار داد.

او گفت: واکسن‌ها کاملا موثر بوده اند به ویژه در برابر ویروس دلتا و از شما در برابر ابتلای شدید به این بیماری محافظت می‌کنند. اگر به این ویروس فرصت داده شود به تغییر کردن ادامه دهد، در نهایت آسیب پذیر می‌شویم.

فائوچی افزود: همچنین این احتمال وجود دارد که نوع خطرناک این ویروس شکل بگیرد که ممکن است در نهایت نه تنها افراد واکسینه نشده بلکه افراد واکسینه شده را هم تحت تاثیر قرار دهد، زیرا ممکن است سویه جدید این ویروس بتواند محافظت‌ها و ایمنی‌های ایجاد شده در نتیجه این واکسن‌ها را مختل کند.

او تصریح کرد: افرادی که واکسینه نشده اند نه تنها باید درباره سلامت خود و خانواده شان فکر کنند بلکه باید درباره جامعه نیز احساس مسئولیت کنند و قبل از این که اوضاع وخیم‌تر شود، به جامعه از طریق واکسینه شدن برای مهار کردن این ویروس کمک کنند.

مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری عفونی در آمریکا در ادامه افزود: نتایج مطالعات جدید نشان داده است که در صورت ابتلا به کرونا ممکن است برای مدتی درباره ویروس اصلی و اولیه کرونا که به آن مبتلا شده اید، مصونیت پیدا کنید، اما زمانی که سویه‌های جدید ظهور می‌کنند شما در برابر آن‌ها آسیب پذیر خواهید بود.

او گفت: نتایج این مطالعات که هفته گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که اگر شما به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اید و یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده باشید، میزان مصونیت شما نسبت به زمانی که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اید و مبتلا نشده اید، دو برابر خواهد شد.

آنتونی فائوچی در پایان تاکید کرد که مزیت بسیار زیاد برای کسانی وجود دارد که به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند، زیرا آن‌ها در برابر ابتلای دوباره به سویه جدید مصونیت بسیار زیادی خواهند داشت. به همین علت است که تاکید می‌کنیم حتی کسانی که به کرونا مبتلا شده اند هم باید واکسینه شوند.