کشته شدن دستکم 27 کودک در افغانستان

صندوق کودکان ملل متحد ( یونیسف ) امروز (دوشنبه) اعلام کرد دستکم ۲۷ کودک در سه روز گذشته در میانه افزایش خشونت‌ها در افغانستان در سه ولایت این کشور کشته شدند. 

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یونیسف افزود ۱۳۶ کودک هم در همین بازه زمانی و مکانی زخمی شدند. 

نماینده این نهاد سازمان ملل در افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: یونیسف از تشدید سریع تخلفات شدید علیه کودکان در افغانستان شوکه شده است. جنایات روز به روز بیشتر می‌شود.

طبق گزارش رویترز، کشته‌ها و زخمی‌ها در ولایت‌های «قندهار»، «خوست» و «پکتیا»گزارش شده است. 

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه با شبکه الجزیره مدعی شده که دولت افغانستان تصمیم به جنگ گرفته است. وی با اشاره به اینکه دولت کابل جنگ را در چندین ولایت آغاز کرد، تاکید کرد که هیچ توافقی درباره آتش‌بس در افغانستان وجود ندارد. 

وی در ادامه حملات طالبان علیه نیروهای دولت افغانستان را واکنشی به حملات ارتش افغانستان خواند و در خصوص مداخله آمریکا در امور این کشور هشدار داد. 

روز گذشته وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در حمله بمب‌افکن بی۵۲ آمریکا بر مواضع طالبان در مرکز ولایت «جوزجان» ۲۰۰ عضو این گروه کشته شدند.

با ادامه درگیری‌ها میان طالبان و دولت افغانستان، منابع محلی در «قندوز» و «سرپل» از تصرف ادارات دولتی و مراکز این دو ولایت به دست طالبان خبر داده‌اند.