پوتین: مسکو به دنبال ارتقاء امنیت دریای آتلانتیک است

« ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه امروز طی سخنانی تاکید کرد که مسکو امنیت در خلیج فارس و دریای آتلانتیک را تضمین خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور روسیه که این سخنان را در جریان برگزاری نشست مجازی امروز شورای امنیت سازمان ملل با موضوع امنیت دریانوردی مطرح می کرد، ضمن تاکید بر لزوم مقابله با جرم های بین المللی گفت: متاسفانه در حال حاضر، تهدیداتی در مسیرهای دریایی وجود دارند و به همین دلیل بسیار مهم است که امروز ما به مسائل اساسی و کاربردی مربوط به مبارزه با دزدی دریایی در قرن ۲۱ بپردازیم، به این معنی که مقابله موثرتری با اقدامات مجرمانه فراملی و سوء استفاده از دریاها و اقیانوس ها برای مقاصد جنایی بایستیم.

وی همچنین با اشاره به خلیج فارس و دریای آتلانتیک به عنوان دو منطقه پر تنش و حادثه خیز، گفت که مسکو به دنبال ارتقاء امنیت در حوزه این دو دریا است.

وی افزود: درست به همین دلیل، مسئله یکپارچه سازی پتانسیل سرویس های ویژه و نیروهای مسلح همه کشورهای ذینفع تحت حمایت سازمان ملل متحد (در این مناطق) حائز اهمیت است.

لازم به ذکر است نشست امروز شورای امنیت با موضوع امنیت دریانوردی، به ابتکار «نارندرا مودی» رئیس ماه جاری این شورا تشکیل شده است.