موج جدید بستری کودکان مبتلا به کرونا در آمریکا

 نشریه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» با انتشار این خبر نوشت: بیمارستان های کودکان در آمریکا مملو از کودکان مبتلا به ویروس کرونا شده  این درحالی است که مدارس در آستانه بازگشایی قرار گرفته و ویروس  سویه دلتا به شدت در حال شیوع است.

بنابراین گزارش بیمارستان های کودکان در ایالت تنسی آمریکا با توجه به موج فزاینده کودکان مبتلا به ویروس کرونا و بستری شدن آنها در بیمارستان ها، اکنون مسئوالان بیمارستانی اعلام می کنند که طی روزهای آتی با کمبود ظرفیت برای بستری کودکان در بیمارستان های کودکان مواجه خواهند بود.

برخی از مدارس در آمریکا بار دیگر تعطیل شد

یو.اس.ای تودی در ادامه نوشت: باتوجه به ابتلا کودکان به ویروس کرونا با شیوع ویروس سویه دلتا برخی از مدارس در آمریکا به دانش آموزان برای استفاه از ماسک در سرکلاس ها به خود آنها اختیار داده اند، اما برخی دیگر از مدارس پس از بازگشایی باتوجه به شرایط همه گیری بلافاصله ناگزیر به تعطیل کردن کلاس های درس شدند، در برخی مناطق واقع در ایالت «می سی سی پی » ۱۱۴ دانش آموز به کووید۱۹ مبتلا شده و ۶۰۸ دانش آموز دیگر نیز در قرنطینه قرارگرفته اند، این موضوع باعث شد تا دو دبیرستان دراین ایالت تعطیل و مدارس راهنمایی نیز تا ۱۶ ماه اوت (۲۵ مرداد) ناگزیر به برگزاری کلاس های مجازی شوند.

در ایالت جورجیا نیز هفته گذدشته به علت مشاهده برخی از کارکنان مدارس به ویروس کرونا، کودکان رابه خانه فرستادند؛ ، یکی از مدارس واقع دراین ایالت نیز به علت آنکه شماری از کارکنان مدارس به کووید-۱۹ مبتلا شده اند، قرار است تا بازگشایی سال تحصیلی با تاخیر آغاز شود.

جهش تعداد بستری شدگان در آمریکا

درهمین حال دو رسانه آمریکاییلس آنجلس تایمز و سی ان ان از جهش یافتن شمار بستری شدگان در بیمارستان های آمریکا به علت ابتلا به کووید-۱۹  پرداختند.

نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز نوشت: بیمارستان ها در جنوب کالیفرنیا شاهد موجی از بستری شدگان مبتلا به ویروس کرونا بود.

شبکه خبری سی ان ان نیز دراین باره  گزارش داد: بطور میانیگن  طی یک هفته گذشته روزانه ۳۲ هزار و ۲۷۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا گزارش شده که جهش ۶۶ درصد مبتلایان به این ویروس را نسبت به هفته های پیش از آن نشان می دهد که از این تعداد نیز روزانه ۲۵۸ فرد مبتلا به کووید-۱۹  جان باخته است که این آمار هم ۱۳ درصد افزایش در آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نسبت به هفته گذشته نشان می دهد.

سی ان ان درادامه گزارش داد: بنابر آمار ادراه خدمات انسانی و بهداشت آمریکا تاکنون ۲۴ هزار و ۹۲۳ نفر به علت ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های آمریکا بستری شده که این آمار نیز در مقایسه با هفته های قبل افزایش ۲۶ درصدی داشته است.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان بنابر اطلاعات تارنمای «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) از مرز ۲۰۴میلیون نفر گذشت که از این تعداد بیش از  چهار میلیون و ۳۰۰هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا نیز با بیش از ۳۶ میلیون و ۷۰۰هزار فرد مبتلا به کرونا و ۶۳۳هزار جان باخته همچنان کانون شماره یک این همه گیری در جهان به شمار می رود.