آمریکا مانع دست‌یابی به راه‌حل سیاسی است

«محمد عبدالسلام»‌ سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء،‌ شامگاه امروز (چهارشنبه)،‌ به اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در امور یمن پرداخت.

سخنگوی انصارالله در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص نوشت: «مداخله آمریکا در یمن ، منجر به نقض حاکمیت ملی [یمن]‌ از راه تجاوزهای نظامی شده است».

محمد عبدالسلام ادامه داد: «آمریکا برای این کار عربستان سعودی و امارات را با خود آورد و سعی کرد القاعده و داعش را [در یمن] فعال کند».

عبدالسلام افزود: «از نظر اقتصادی نیز محاصره‌ای سنگین تحمیل کردند که در تمام بخش‌های زندگی منجر به فاجعه شد. آن کسی که  مانع دست‌یابی به راه حل سیاسی است، آمریکاست».

کشور یمن از زمان آغاز جنگ در این کشور تحت محاصره ائتلاف سعودی با گسترش قحطی و بیماری‌های واگیردار دست و پنجه نرم می‌کند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.