انفجار بمب در مسیر یک خودروی ارتش مصر

 انفجار بمب کنترل از راه دور در کنار یک نفربر ارتش مصر در صحرای سیناء تلفات سنگینی به نیروهای نظامی این کشور وارد کرد و موجب کشته شدن هشت نظامی و زخمی شدن پنج نفر دیگر شد.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، این انفجار شب گذشته در شهر «رفح» در شمال شبه جزیره سیناء رخ داد و زخمی‌ها به بیمارستان نظامی شهر العریش منتقل شدند و نیروهای امنیتی نیز سپس منطقه را محاصره کردند.

روز دوشنبه نیز  یک سرهنگ ارتش مصر به نام «محمد عبدالمتجلی» در اثر انفجار بمبی که تروریست‌های «ولایت سیناء» (وابسته به داعش) کار گذاشته بودند، کشته شد. داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

فردای آن روز نیز جنگنده‌های ارتش مصر در چندین نوبت مواضع تروریست‌های وابسته به داعش را در شبه جزیره سیناء واقع در شمال این کشور بمباران کردند.

افزایش تنش در صحرای سیناء پس از دوره‌ای آرامش نسبی در این منطقه رخ می‌دهد و مدتی بود که منطقه شاهد بمباران و عملیات نظامی نبود.

با وجود اینکه حملات متعدد هوایی و زمینی ارتش مصر در سال‌های گذشته از میزان قدرت گروهک «ولایت سیناء» کاسته است، اما حملات تروریستی علیه نیروهای ارتش مصر کماکان ادامه دارد.

به علت بافت جمعیتی منطقه و عشیره‌ای بودن آن و همچنین شرایط جغرافیایی و پستی و بلندی‌های شبه جزیره سیناء، تروریست‌ها از سال ۲۰۱۱ به  این سو در این منطقه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و پس از پیدایش داعش، با این گروه بیعت کرده و نام «ولایت سیناء» را برای خود برگزیدند.