روسیه خبرنگار بی‌بی‌سی را اخراج می‌کند

در پی افزایش تنش میان لندن و مسکو ، روسیه به خبرنگار شبکه خبری بی‌بی‌سی دستور داد تا خاک این کشور را ترک کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، دولت روسیه ویزای «سارا رینسفورد»ر را تمدید نکرده و این خبرنگار انگلیسی باید تا پایان ماه جاری میلادی از روسیه خارج شود.

این تصمیم روسیه پس از آن اتخاذ شد که مقام‌های انگلیسی نیز اخیرا از تمدید یا اعضای روادید به خبرنگاران روسی خودداری کرده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت لندن هشدارهای مکرر مسکو درباره اتخاذ اقدام مشابه را نادیده گرفته است.

وی اضافه کرد: «ما چندین بیانیه صادر کرده و از انگلیس درخواست کردیم تا آزار و اذیت روزنامه نگاران روسی را متوقف کند».

روابط میان انگلیس و روسیه از سال 2018 و پس از حادثه مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس روس و دخترش در انگلیس رو به وخامت گذاشت.

با وجود اتهامات لندن، مسکو هرگونه دست داشتن در مسمومیت اسکریپال را رد کرده است.

اما تنش‌ها میان روسیه و انگلیس در ماه ژوئن به شدت افزایش یافت. در این ماه روسیه اقدام به بمباران مسیر حرکت یه ناوشکن انگلیسی کرد که اقدام به نقض حریم دریایی روسیه کرده بود. انگلیس نیز مدعی شده که ناوشکن این کشور در آب‌های منطقه‌ای اوکراین در حال حرکت بوده است.

وزارت خارجه روسیه نیز هفته پیش طی بیانیه‌ای خبر داد در واکنش به اقدام اخیر لندن، چند مقام انگلیسی را تحریم کرده است.

وزارت خارجه روسیه نام مقام‌های انگلیسی که تحریم شده‌اند را نبرده اما اعلام کرد که این افراد از ورود به روسیه منع می‌شوند. (جزئیات بیشتر)

از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ بعد از برگزاری یک همه‌ پرسی، واشنگتن و کشورهای غربی و اروپایی چندین دور تحریم‌هایی را علیه روسیه به بهانه تنش‌ زایی در شرق اوکراین وضع کرده‌اند و این در حالی است که مسکو بارها این اتهامات را رد کرده است.