نخست وزیر مالزی استعفا می‌دهد

بنابر اعلام برخی منابع نخست وزیر مالزی قرار است فردا دوشنبه استعفای خود را تسلیم پادشاه این کشور کند.

محمد رضوان بن یوسف، یکی از وزرای کابینه دولت مالزی گفته است محی الدین یاسین، نخست وزیر مالزی، قرار است  روز دوشنبه استعفای خود را  تسلیم ملک السلطان عبدالله، پادشاه این کشور کند.

به گفنخست وزیر مالزی استعفا می‌دهدته  این وزیر کابینه، پس از آنکه محی الدین نتوانست نظر مخالفان را به خود جلب کند آنها را از تصمیم خود مبنی بر استعفا مطلع کرد. قرار است فردا، جلسه ویژه کابینه در این باره برگزار شود.

بر اساس گزارش مالزی کینی، محی الدین در مارس ۲۰۲۰ با شمار بالای مخالفان قدرت را به دست گرفت. اخیرا  پس از آنکه برخی از قانونگذاران حزب سازمان ملی مالزی متحد (بزرگترین بلوک در ائتلاف حاکم) به حمایت از او پایان دادند، فشار‌ها بر وی افزایش یافته است.

نخست وزیر بارها با درخواست مخالفانش برای استعفا مخالفت کرد و گفت که در سپتامبر ثابت خواهد کرد که رای اعتماد اکثریت را با خود دارد. اما دو روز پیش برای اولین بار اعتراف کرد که اکثریت آراء را ندارد.

نخست وزیر گفت  آخرین تلاش خود را برای جلب نظر مخالفان با وعده اصلاحات سیاسی و انتخاباتی در ازای حمایت از رای اعتماد انجام داده  اما این پیشنهاد به اتفاق آراء رد شده است.