سکوت مشکوک رژیم صهیونیستی پس از جنگ با غزه

العالم سکوت رژیم صهیونیستی را در برابر نخستین حمله موشکی پس از نبرد سیف القدس شک برانگیز توصیف کرد و افزود دو احتمال وجود دارد: یا میانجیگرها مانع حمله احتمالی شده اند یا این رژیم برای ترور رهبران برجسته مقاومت آماده می‌شود.

اسراء البحیصی، ‌خبرنگار شبکه از غزه گزارش داد: مهلت گروه‌های فلسطینی به میانجیگرها برای متقاعد کردن دشمن صهیونیست به عمل کردن به وعده‌هایی که پس از حمله اخیر به غزه داده است، پایان یافت.

این درحالی است که مرحله متشنج شدن تدریجی اوضاع آغاز شده و این امر سبب شده است گروه‌های فلسطینی به صورت مداوم نشست برگزار کنند. در این راستا قرار بود نشستی مهم با حضور یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه برگزار شود، اما او به طرز غیرمنتظره این نشست را لغو کرد. این اقدام ما را به سمت این گمانه زنی سوق می‌دهد که اوضاع وخیم امنیتی سبب به تعویق افتادن این نشست ایجاد شده است.

سکوت مشکوک رژیم صهیونیستی پس از جنگ با غزه

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس در این باره به خبرنگار العالم گفت: ما به عنوان گروه‌های مقاومت در وضعیت درگیری دائمی و پیوسته با اشغالگران اسرائیلی قرار داریم تا محاصره را بشکنیم و قوانین جدید درگیری را تحمیل کنیم. از تمام ابزارهای مبارزه استفاده می‌کنیم تا بتوانیم این محاصره را که علیه میلیون‌ها فلسطینی اعمال شده است، بشکنیم. گروه‌های مقاومت به طور پیوسته تشکیل جلسه می‌دهند تا اوضاع را ارزیابی و تصمیم مناسب را برای شکستن حالت رکود، برهم زدن این معادله و پایان دادن به این محاصره اتخاذ کنند.

داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز در این باره به خبرنگار العالم گفت: اوضاع به طور عادی یا طبیعی پیش نمی‌رود. رژیم اشغالگر اسرائیل برای اجرای تدابیر مربوط به پایان محاصره امروز و فردا می‌کند. این اوضاع به این منوال نمی‌تواند زیاد ادامه یابد. برهمین اساس گروه‌های فلسطینی در حال ارزیابی جامع اوضاع هستند و تدابیر لازم را برای تحت فشار قرار دادن این رژیم به منظور بازسازی غزه و شکستن محاصره ظالمانه اتخاذ خواهند کرد.

خبرنگار شبکه ادامه داد: کابینه اسرائیل که به پرتاب بالن‌های آتش‌زا با حمله شدید هوایی پاسخ می‌داد، هم اکنون در برابر نخستین حمله موشکی پس از نبرد سیف القدس سکوت اختیار کرده است. این موضوع شک برانگیز است و اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

محمد نعیم، نویسنده و تحلیلگر سیاسی در این باره گفت: مردم فلسطین هر روز خشمگین‌تر می‌شوند. اسرائیل هم اکنون تمام عزم خود را جزم کرده است تا وضعیت موجود را حفظ کند. اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، زیاد ادامه نخواهد یافت. از میانجیگر مصری می‌خواهیم اسرائیل را بیشتر تحت فشار قرار دهد.

 از بالن‌های آتشزا تا موشک، این یعنی اوضاع در غزه رو به وخامت است. این درحالی است که تشدید محاصره و ادامه مخالفت با ورود مواد اولیه ساخت و ساز نفس ساکنان غزه را بند آورده است.

خبرنگار العالم در پایان گفت: سکوت رژیم اشغالگر صهیونیستی در برابر حمله موشکی از غزه یا به علت مداخله میانجیگرهاست که مانع حمله احتمالی شده اند یا به این علت است که این رژیم برای حمله‌ای ناجوانمردانه به منظور ترور رهبران برجسته مقاومت آماده می‌شود. در هر دو حالت تنش عنوان اصلی اوضاع کنونی غزه است.