انفجار در مسیر نیروهای الحشد الشعبی در بغداد

یک منبع امنیتی از انفجار در شهر «الطارمیه» واقع در شمال بغداد خبر داد.

این منبع به خبرگزاری «شفق نیوز» گفت که یک بسته انفجاری در مسیر یک خودروی متعلق به نیروهای سازمان الحشد الشعبی در منطقه «الثائر» واقع در الطارمیه منفجر شده است.

 وی خبر داد که در جریان این انفجار، پنج نفر از نیروهای الحشد زخمی شدند.

کانال تگرامی صابرین نیوز هم ضمن تأیید این انفجار، گزارش داد، در پی این انفجار، درگیریهایی از سه محور بین نیروهای الحشد و عناصر تروریستی داعش در جریان است.

انفجار در مسیر نیروهای الحشد الشعبی در بغداد

صابرین خبر داد که در جریان این حملات، مقر لشکر ۱۲ الحشد هدف قرار گرفته است و بر اثر آن، دو نفر شهید و هفت نیر زخمی شده‌اند.

بسیاری از کارشناسان افزایش حملات داعش در عراق را با تحریک طرفهای خارجی به ویژه آمریکا مرتبط می‌دانند؛ به نحوی که داعش با چراغ سبز واشنگتن حملات خود را بیشتر کرده است تا ابقای عناصر آمریکایی در عراق، موجه جلوه داده شود.

در همین ارتباط، «غضنفر البطیخ»، از اعضای ارشد ائتلاف الفتح عراق هم اردیبهشت ماه گذشته گفت: «افزایش حملات سازمان تروریستی داعش و تحرکات عناصر این سازمان با تلاش‌های اطلاعاتی بین‌المللی ارتباط دارد و هدف از این تحرکات فشار بر دولت عراق است».

البطیخ ادامه داد: «هدف از تلاش‌های اطلاعاتی بین‌‌المللی کشاندن عراق به سمت یک طرح مشخص در منطقه است که مقصود از آن این است که سازمان تروریستی داعش همچنان در عراق حضور دارد و ریشه‌کن کردن این سازمان، نیازمد حضور نیروهای خارجی در کشور است».

حملات داعش فقط متوجه نیروهای امنیتی و الحشد نیست، بلکه تیر ماه گذشته، یک انفجار در بازار «الوحیلات» در شهرک صدر بغداد رخ داد که در پی آن ۳۰ نفر کشته و ۵۰ نفز دیگر نیز زخمی شدند. داعش این انفجار را نیز بر عهده گرفت.

جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در واکنش به این انفجار، ضمن درخواست بازخواست افرادی که در این فاجعه کوتاهی کردند، گفت که باید اقدامات اطلاعاتی و عملیات پیش‌دستانه‌ای صورت گیرد که باعث نابودی بسترهای تروریستی شوند.

این جنبش همچنین تأکید کرد که باید در مسئله امنیت، نقش بیشتری به نیروهای الحشد الشعبی داده شده و از تجارب آنان نیز استفاده شود.