اصرار سناتور آمریکا به حضور نظامی در افغانستان

در حالیکه نیروهای طالبان با شبیه سازی تصویر مشهور جنگ جهانی دوم از نیروهای آمریکا در حال بالا بردن پرچم این کشور درجزیره «ایوو جیما» ایالات متحده را به سخره گرفتند، یک سناتور جمهوریخواه آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران از ایالات متحده خواست با توجه به کنترل طالبان  بر افغانستان، حضور نظامی محدود در این کشور داشته باشد.

به نوشته وبگاه «هیل» سناتور  جمهوریخواه « بن ساس » در گفتگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت که  «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  باید به صراحت بگوید که در صورت تجاوز به شهروندان و متحدان آمریکایی می‌تواند نظر خود را درباره خروج آمریکا  از افغانستان تغییر دهد.

 اصرار سناتور آمریکا به حضور نظامی در افغانستان علی‌رغم تمسخر از سوی طالبان

 والاس افزود که این نوع اقدام‌ها اساساً درگیر شدن مجدد در جنگ با طالبان است. وی گفت: «اول از همه  انتخاب غلطی که رئیس جمهور بارها و بارها برای ماه‌ها مطرح کرده، هرگز درست نبوده است.»

بن ساس گفت، فکر نمی‌کنم مردم آمریکا به طور کامل از خطری که رئیس جمهور ما را تهدید کرده است، قدردانی کنند، زیرا حمله با یک «آر پی جی» بر هواپیمای روی آن باند به این معناست که ما گیر افتاده ایم. او افزود که وضعیت در افغانستان بدتر از  «سایگون» است که به خروج سریع ایالات متحده از ویتنام در 1975 پس از تصرف شهر سایگون توسط ویت کنگ‌ها منجر شد.

این در حالی است که منابع خبری یکشنبه گزارش دادند که نیروهای طالبان نماد آمریکا در جنگ جهانی دوم را به سخره گرفتند. طالبان با شبیه سازی عکس مشهور جنگ جهانی دوم از نیروهای آمریکا در حال بالا بردن پرچم این کشور درجزیره «ایوو جیما» ایالات متحده را به سخره گرفت.

بر اساس این گزارش، نیروهای طالبان ملبس به لباس نظامیان آمریکایی،با بازآفرینی عکس معروف تفنگداران دریایی آمریکایی که در حال برافراشتن پرچم این کشور در جزیره ایوجیما در جنگ جهانی دوم بودند،  با بالا بردن پرچم خود ایالات متحده را به سخره گرفتند.

برافراشتن پرچم در ایوو جیما یک عکس تاریخی است که در ۲۳ فوریه ۱۹۴۵ توسط «جو روزنتال» گرفته شد. این عکس پنج نظامی و یک پزشک جنگی شاغل در نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا را بر فراز تپه سوریباچی در نبرد ایو جیما طی جنگ جهانی دوم نشان می‌دهد. این عکس بسیار محبوب بود و در هزاران نشریه منتشر شد. این عکس در ایالات متحده به عنوان یکی از مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین تصاویر از جنگ مورد توجه و احترام واقع شده است.

 با خاتمه جنگ جهانی دوم این عکس در سراسر جهان مشهور شد و حتی در سال ۱۹۴۵ برنده جایزه «پولیتزر» شد و یک مجسمه از این تصویر به عنوان یک یابود الهام بخش از جنگ‌های دریایی ایالات متحده ساخته شد و در پارک «آرلینگتون ریج» در «ویرجینیا» نصب شد. در سال ۱۹۶۱، «جان اف کندی» رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که پرچم ایالات متحده باید به صورت ۲۴ ساعته بر روی این یابود به اهتزار در بیاید.