افزایش اختلاف واشنگتن و تل‌آویوبرسر برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت: درحالیکه روز گذشته یک مقام آگاه و ارشد آمریکایی ضمن تاکید بر عدم اختلاف واشنگتن و تل آویو در قبال ایران تاکید کرد که سفر تیم مذاکره کننده آمریکایی به اسرائیل بعد از پایان مذاکرات بغداد نشان دهنده اعتماد موجود میان روابط واشنگتن و تل آویو است، یک مقام ارشد اسرائیلی امروز دوشنبه اعلام کرد که بین تل آویو و واشنگتن درباره مذاکرات با ایران شکاف و اختلاف وجود دارد.

این مقام اسرائیلی با اشاره به اینکه بین واشنگتن و تل آویو اختلافی در اینکه ایران تهدیدی برای صلح جهانی است و باید از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای مهار شود، وجود ندارد، گفت که اختلافی که مطرح است بر سر خواسته‌های ناراضی کننده‌ای است که از سوی کشورهای مذاکره کننده ۱ + ۵ در بغداد مطرح شده‌اند؛ خواسته‌هایی که حداقل نیازهای اسرائیلی‌ها را تامین نمی‌کند؛ این مقام اسرائیلی در ادامه گفت که توجه به نیازهای اسرائیل باید پیش از توجه به خواسته ایران لحاظ شود.

در ادامه سخنان این مقام اسرائیلی آمده است: ایرانی ‌ا برای کسب زمان وارد بغداد شدند؛ ما این را بر اساس دانش قبلی و نه تنها بر اساس برآوردهای صورت گرفته می‌گوییم؛ ایرانی‌ها در این برهه زمانی تسلیم نشده‌اند اما ۸ هفته برای ادامه برنامه هسته‌ای خود بدست آوردند.

این مقام رژیم صهیونیستی افزود: ما بر این باوریم که ایران تمایل خواهد داشت تا غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی خود را قربانی نجات برنامه هسته‌ای اش کند اما آنها حتی تمایلی به انجام این کار نیز ندارند.

اعتراف این مقام اسرائیلی به اختلاف میان واشنگن و تل آویو در قبال ایران در شرایطی گزارش می‌شود که روز گذشته یکی از مقامات ارشد آمریکایی که در مذاکرات ۱ + ۵ با ایران در بغداد نیز حضور داشت، در یک مصاحبه مطبوعاتی در تل آویو با اشاره به اینکه دلیل اعمال فشار واشنگتن بر ایران این است که آمریکا تهران را تهدیدی برای امنیت جهانی می‌داند، اعلام کرد که این اعمال فشارها به دلیل تحت فشار قرار گرفتن آمریکا از سوی تل آویو نیست.

این مقام آمریکایی که تماس بسیار نزدیکی با مذاکرات ۱ + ۵ در بغداد داشته است، با تاکید بر عدم تمایل خود بر افشای نامش به دلیل ماهیت حساس موضوع، اعلام کرد که هیچ شکافی میان آمریکا و اسرائیل در رابطه با مسائل مرتبط با ایران و ۶ قدرت جهانی درباره آینده برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.

این مقام آگاه با اشاره به اینکه دولت آمریکا از سوی "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با مذاکرات با ایران تحت فشار نیست، گفت: ما همانهایی هستیم که خود را تحت فشار قرار میدهیم زیرا از دید ما ایران هستهای نه تنها تهدیدی برای اسرائیل که خطری واقعی برای امنیت جهانی است.