درخواست بوریس جانسون از طالبان

بوریس جانسون ، نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی ضمن ابراز تأسف از انفجار تروریستی کابل، پایتخت افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان باید روابط خود را با انگلیس، کشور‌های غربی و ناتو تقویت کند.

او در ادامه افزود: «انفجار تروریستی کابل نشان می‌دهد که دولت جدید افغانستان ، فارغ از این که چه کسی مسئولیت تشکیل دولت را برعهده بگیرد، راه دشواری پیش رو خواهد داشت.»

جانسون همچنین با اشاره به تقویت روابط با طالبان گفت: «اگر طالبان می‌خواهد روابط خود را با ما تقویت کند، باید برای کسانی که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند، گذرگاه‌های امنی ایجاد کند.»

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز گذشته پس از انفجار ضمن اعلام آغاز مرحله پایانی خروج از فرودگاه کابل، گفت: «هرموقع زمان خروج ما نزدیک می‌شود، تهدید‌ها در کابل افزایش می‌یابد. عملیات تخلیه ظرف چند ساعت آینده به پایان خواهد رسید.»

درخواست بوریس جانسون از طالبان

گفتنی است که روز گذشته (پنجشنبه)، منابع خبری از وقوع انفجاری خارج از فرودگاه کابل خبر دادند. اندکی بعد از این انفجار انتحاری، وقوع دومین انفجار نیز تأیید شد. انفجار دوم در نزدیکی هتلی در فرودگاه اتفاق افتاد، نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی از این هتل استفاده می‌کردند.

شمار قربانیان این حادثه به ۱۷۰ تن افزایش یافته است که اکثریت قریب به اتفاق قربانیان افغان هستند. در این حمله دست‌کم ۱۸ نظامی آمریکایی زخمی و ۱۳ تفنگدار دریایی این کشور هم کشته شدند.