احتمال انجام حملات سایبری رژیم صهیونیستی به الجزایر

منابع مطالعاتی و پژوهشی عربی- آفریقایی درباره حملات سایبری رژیم صهیونیستی به شبکه برق و انرژی یا سیستم بانکی و رسانه‌ای الجزایر با هدف ایجاد اختلال در این کشور عربی در پی اتخاذ مواضع ضد صهیونیستی و اختلاف افکنی بین الجزایر و مراکش هشدار دادند.

احتمال انجام حملات سایبری رژیم صهیونیستی به الجزایر

زهیر اندراوس در مقاله خود در روزنامه الکترونیکی رأی الیوم با اشاره به این هشدار نوشت: اظهارات اخیر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مراکش همچنان بر فضای سیاسی این کشور و الجزایر سایه افکنده است. سازمان «مطالعات خاورمیانه و شمال آفریقا برای عدالت و توسعه» درباره حملات سایبری گسترده اسرائیل به الجزایر پس از اظهارات اخیر یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم در سفر به مراکش هشدار داد. لاپید در اظهارات خود از نگرانی تل آویو درباره روابط نزدیک میان ایران و الجزایر و نقش الجزایر در مخالفت با پذیرش این رژیم در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر سخن گفته بود.

«زیدان القنائی»، سخنگوی رسمی این سازمان و پژوهشگر سیاسی در بیانیه‌ای که رأی الیوم به نسخه‌ای از آن دست یافته است، تأکید کرد: اسرائیل قصد دارد الجزایر را به منظور نابود کردن زیر ساخت‌های این کشور عربی، با حملات سایبری به شبکه برق و انرژی، رسانه‌ها و ایستگاه‌های تلویزیونی یا بانک‌ها و بورس این کشور هدف قرار دهد.

این سازمان در پایان بیانیه کوتاه خود از نیرو‌های مسلح الجزایر خواست با تشکیل یگان سایبری در ارتش الجزایر برای مقابله با هر گونه حمله سایبری گسترده رژیم صهیونیستی به الجزایر آماده باشند.

الجزایر روز سه شنبه از قطعی روابط دیپلماتیک با مراکش پس از ماه‌ها تنش در روابط دوجانبه خبر داد. الجزایر علت این تصمیم را اقدامات خصمانه و سخیف مراکش علیه الجزایر عنوان کرد. پس از عادی سازی روابط مراکش و تل آویو در ازای به رسمیت شناخته شدن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی از سوی آمریکا، روابط مراکش و الجزایر به شدت متشنج شده است.

در مقابل، الجزایر نیز اظهارات یائیر لاپید را در جریان سفر به مراکش درباره نگرانی تل آویو از روابط نزدیک الجزایر با ایران و مخالفت با پذیرش رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر غیر قابل قبول خواند.

«رمطان لعمامره»، وزیر خارجه الجزایر سه شنبه گذشته گفته بود از سال ۱۹۴۸ تا کنون سابقه نداشته است یک عضو کابینه اسرائیل احکام یا پیام‌های خصمانه را از خاک یک کشور عربی علیه کشور عربی همسایه صادر و ارسال کند.

لعمامره در نشستی خبری با اشاره به تحولات امنیت منطقه‌ای افزود: اقدام مقامات مراکش به ایجاد جای پا برای یک نیروی نظامی خارجی در خاک این کشور و تشویق نماینده این نیروی خارجی به اظهار نظر‌های دروغین و فریبکارانه علیه کشور همسایه، اقدامی خطرناک و غیرمسئولانه است.

از سوی دیگر، روزنامه الشروق الجزایر، مراکش را به تشکیل محور با رژیم صهیونیستی علیه منافع و تمامیت ارضی الجزایر متهم کرد.

در مقابل، یک منبع دیپلماتیک رژیم صهیونیستی اتهام زنی‌های الجزایر را مردود و بی اساس دانست و تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد، روابط بسیار خوب اسرائیل و مراکش است و رباط و تل آویو بخش اساسی از یک محور عملیاتی و مثبت در منطقه برای مقابله با محور ایران و الجزایر هستند.

خلاصه اظهارات این منبع صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، این بود که تل آویو با رباط دائم در تماس است و الجزایر باید توجه خود را بر مجموعه مشکلات داخلی خود به ویژه مشکلات جدی اقتصادی متمرکز کند.