به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، مقامات سومالی دوشنبه از دستگیری یازده دزد دریایی در منطقه پونتلند در شمال این کشور خبر دادند.

نظامیان منطقه نیمه خودمختار پونتلند یکشنبه با حمله به پایگاه دزدان دریایی در ناحیه هافون واقع در شمال شرق این منطقه، یازده تن از جمله محمد حسن معروف به دافور را دستگیر و شماری اسلحه و مسلسل را توقیف کردند. اعضای یک باند مسلح متهم به گروگانگیری اعضای یک خانواده دانمارکی در سال گذشته، از جمله دزدان دریایی هستند که پلیس منطقه پونتلند دستگیر کرده است.

نیروهای امنیتی پونتلند در بیانیه ای اعلام کردند: «دافور یک دزد دریایی معروف است که به علت ربودن کشتی های تجاری که در اقیانوس هند و خلیج عدن تردد می کنند، تحت تعقیب مقامات پونتلند قرار داشت.» مقامات پونتلند دافور را به قتل پنج افسر امنیتی این منطقه در عملیاتی متهم کردند که مارس دو هزار و یازده برای آزادی یک خانواده دانمارکی از دست وی اجرا شده بود.

دزدان دریایی فوریه دو هزار و یازده، هفت تبعه دانمارکی از جمله اعضای یک خانواده و دو خدمه را که در مسیر یک سفر تفریحی دریایی بودند، ربودند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروگانها ماه سپتامبر پس از دریافت باج چند میلیون دلاری آزاد شدند.