جمهوری خواهان آمریکا بار دیگر خواستار استیضاح بایدن و بلینکن شدند

 «اندی بیگز» رهبر کمیته آزادی کنگره آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که در پی خروج خفت بار و خام دستانه نیروهای آمریکا از افغانستان ، اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده درخواست خود برای استیضاح «جو  بایدن » و «آنتونی  بلینکن » را بار دیگر مطرح کردند.

جمهوری خواهان آمریکا بار دیگر خواستار استیضاح بایدن و بلینکن شدند

بی گز در یک نشست مطبوعاتی در ساختمان کنگره گفت: «ما با نهایت غم و تأثر خواستار استعفای جو بایدن، رئیس جمهور هستیم. ما همچنین تلاش می‌کنیم آنتونی بلینکن، وزیر خارجه استیضاح شود. ما باور داریم که وی سزاوار مجازات است».

«کِلی هیگنز» عضو کنگره آمریکا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که وی اوایل روز سه شنبه سه قطعنامه به صحن مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرده است که در آنها خواستار استعفای بایدن و دو تن از مشاوران نظامی بلندپایه وی، لووید آستین وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شده است.

این نماینده جمهوری خواه از ایالت لوئیزیانا گفت: «طرح درخواست برای استعفای رئیس جمهور وقت یک اقدام تأثر برانگیز است» و افزود که رئیس جمهور باید برای حفظ «حداقلی از شأن و احترام [مقام ریاست جمهوری]» داوطلبانه از مقام خود کناره‌گیری کند و راه را برای سپردن زمام امور به دست «کامالا هریس» معاون خود هموار سازد.