ند پرایس: تحریم‌های طالبان لغو نمی شود

 وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن قصد ندارد در مورد تحریم های اعمال شده بر  طالبان که اخیراً قدرت را در افغانستان به دست گرفته تجدید نظر کند.

ند پرایس: تحریم‌های طالبان لغو نمی شود

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در جمع خبرنگاران گفت: «واشنگتن، طالبان را یک سازمان تروریستی می‌داند. امروز طالبان تحت همان تحریم‌ها و طبقه بندی‌هایی هستند که قبلا وضع شده بود.»

پرایس با تاکید برا اینکه وضعیت در آینده غیر قابل پیش بینی خواهد بود، افزود: «تغییر نگرش نسبت به طالبان بر اساس پایبندی  آن‌ها به تعهدات خواهد بود.»

او همچنین خاطر نشان کرد:  «تعامل ما با طالبان بدیهی است که این کار تا پایان مأموریت نظامی آمریکا ادامه داشته باشد.» او در انتها افزود: «و اکنون که در مرحله جدیدی هستیم، می‌توانیم در روز‌های آینده نیز این تعامل را توصیف کنیم.»

کاخ سفید پیشتر تأیید کرده بود که موضوع لغو یا تشدید تحریم‌های اعمال شده علیه طالبان با رفتار‌های آن مرتبط است و واشنگتن اقدامات طالبان در افغانستان را از نزدیک دنبال می‌کند.

در ۳۰ اوت، آمریکا تخلیه غیرنظامیان خود از کابل و کل ماموریت نظامی خود در افغانستان را به پایان رساند. تصمیم برای پایان دادن به عملیات نظامی آمریکا در افغانستان که در اکتبر ۲۰۰۱ آغاز شده بود و طولانی‌ترین جنگ آمریکا در خارج از کشور بود، توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ۱۴ آوریل اعلام شد.  

در پی خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان، گروه طالبان قدرت گرفت و سرانجام در ۱۵ اوت، کابل، پایتخت افغانستان را بدون هیچ گونه مقاومتی تصرف کرد و کنترل کامل آن را در دست گرفت.