سخنرانی احمد مسعود در میان اسرای طالبان تا ساعتی دیگر

منابع محلی پنجشیر  اعلام کردند که تا ساعاتی دیگر احمد مسعود رهبر جبهه پنجشیر در میان بیش از  ۱۰۰۰ تن از اسرای طالبان و در مورد حملات و غنایم بدست آمده سخنرانی می‌کند.

این در حالی است که طالبان مدعی شده شهرستان شتل ولایت پنجشیر را به تصرف خود در آورده است.

سخنرانی احمد مسعود در میان اسرای طالبان تا ساعتی دیگر

از سوی دیگر فهیم دشتی، سخنگوی جبهه پنجشیر در این باره گفته طالبان به دلیل انفجار کوه از در منطقه دشت ریوت تحت محاصره قرار گرفته و تمام وسایط و تجهیزاتشان به جا مانده است.

وی افزود: درگیری شدید در منطقه ادامه دارد و گذرگاه خاواک نیز قطع شده و  هزاران عضو طالبان نیز در شهرستان پریان محاصره شده اند.

دشتی درباره ادعای طالبان مبنی بر تصرف شتل چیزی نگفته است.

به دنبال انتشار اخباری از سقوط پنجشیر به دست طالبان، احمد مسعود فرمانده جبهه مقاومت در واکنشی گفت که از خواسته‌های برحق دست نمی‌کشد، خسته نمی‌شود و از هیچ تهدیدی هم نمی‌ترسد. 

وی در بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک رسمی خود نوشت: مبارزه چه مثل پنجشیر که تاکنون محکم ایستاده و چه مثل خواهران با غیرت هراتی ما که فریاد حق خواهی را شجاعانه بلند کردند نشان دهنده این است مردم از خواسته‌ای بر حق خویش دست نکشیده و از مبارزه بر حق خویش خسته نمی‌شوند ‌و از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند.

مسعود ادامه داد: شکست تنها وقتی اتفاق می‌افتد که از مبارزه بر حق خویش دست بکشید و خسته شوید و مردم ما هیچ‌ وقت به توکل خدا خسته نمی‌شویم و تا ساختن افغانستانی آباد و آزاد و مستقل به پیش خواهیم رفت.

شب گذشته برخی از منابع خبری اعلام کردند که پنجشیر به دست طالبان سقوط کرده است.

در همین حال امرالله صالح، یکی از فرماندهان جبهه مقاومت، به طلوع‌نیوز گفت که وی در پنجشیر است و هم اکنون نبردهای شدید میان جبهه مقاومت و گروه طالبان جریان دارد.