بزرگ مردی که کابوس کابینه و شهرک نشینان صهیونیست است

 نام مجاهد یحیی السنوار این روز‌ها برای کابینه و شهرک نشینان در سرزمین های اشغالی به کابوس تبدیل شده است، زیرا این بزرگ مرد، بر اساس آنچه که نزدیکانش می‌گویند، از جسارت و شجاعت بی سابقه‌ای بهره می‌برد و در تصمیم گیری برای جنگ تردیدی به خود راه نمی‌دهد، فردی است که جز به راه حل نظامی، راهکار‌های دیگر را باور ندارد، از نگاه او راه حل نظامی کوتاه‌ترین راه برای آزاد سازی سرزمین فلسطین و سرکوب اشغالگران است. به طور کلی راهبردهایش سرشار از شگفتی و غافلگیری است.

یحیی السنوار در روزهای گذشته در نوار غزه با محمد العمادی سفیر قطر دیدار کرد، این دیدار اولین حضور علنی السنوار در طول دو ماه گذشته به حساب می‌آید، او در این دیدار تهدیداتی آشکار علیه رژیم اشغالگر داشت، تهدید کرد اگر محاصره نوار غزه به کلی لغو و مجوز بی قید و شرط آغاز بازسازی، صادر نشود نبردی جدید و چه بسا عملیات شمشیر قدس ۲ در راه خواهد بود. السنوار گفت «راه برای رویارویی نظامی دیگر با رژیم اشغالگر باز است و مجاهد محمد الضیف، فرماندهی کل گردان عزالدین قسام برای جنگ بعدی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، غزه هم برای چنین نبردی آماده است.»

بزرگ مردی که کابوس کابینه و شهرک نشینان صهیونیست است

این سخنان مورد توجه مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی عبری قرار گرفت، این رسانه‌ها بخش‌هایی از اخبار و برنامه‌های سیاسی خود را به این سخنان اختصاص دادند و با کارشناسان در پی ارزیابی محتوای آن بر آمدند. روندی که به نظر می‌رسد توجه به آن از توجه به نشست سه جانبه در قاهره که با حضور عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، عبدالله دوم، شاه اردن و محمودعباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد، بیشتر بود.

پیام قاطع السنوار برای نشست‌های  رام الله و قاهره

در این زمینه سخن قابل اتکایی وجود دارد که می‌گوید، هم زمان شدن حضور علنی یحیی السنوار و تهدیداتش، با کنفرانس سه جانبه قاهره که به درخواست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و به فاصله سه روز پس از دیدار محمود عباس و بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در رام الله ـ که با پیشنهاد‌های تسهیلات مالی برای تشکیلات خودگردان، آن هم پس از بیش از ده سال وقفه در چنین تسهیلاتی (به تعبیری رشوه به تشکیلات) همراه بود ـ نمی‌تواند اقدامی تصادفی باشد، بلکه اقدامی حساب شده است که پیامی قاطع برای نشست رام الله و قاهره دارد، پیامی که می‌خواهد بگوید گردان عزالدین قسام و رهبران حماس هرگز نمی‌توانند بپذیرند محاصره نوار غزه همانند قبل ادامه داشته باشد و رژیم اشغالگر هم به تعهداتش برای توقف درگیری و در صدر آن لغو محاصره و آغاز بازسازی بی توجه باشد.

السنوار بار‌ها بر ضرورت جدا بودن پرونده اسرای صهیونیست، از پرونده بازسازی نوار غزه تاکید کرد، بر اساس آنچه که یکی از نزدیکان حماس به رای الیوم گفت، السنوار درباره این دو موضوع گفت، بازسازی نوار غزه باید بدون هیچگونه کوتاهی آغاز شود در غیر این صورت گزینه نظامی حماس آماده است.

 یک جوان فلسطینی موفق شد در عملیاتی شهادت طلبانه، از روزنه‌ای که دیوار حایل در مرکز نوار غزه داشت، بارئیل شموئیلی ۲۱ ساله را که تک تیرانداز ارتش رژیم صهیونیستی بود به قتل برساند، این اتفاق نشان از شکست عملیاتی و اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی است. از نگاه ما اقدامات شبانه رژیم اشغالگر برای ایجاد رعب و هراس در کرانه باختری رود اردن، که این روز‌ها شاهد مقاومت‌های مردمی و مدنی علیه تشکیلات خودگردان و رژیم اشغالگر است، نشان از هراس فرماندهان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی است.

تقویت حاکمیت محمود عباس از راه تزریق پول از سوی رژیم صهیونیستی و حمایت‌های سیاسی کشور‌های حاضر در فهرست عادی سازی روابط با تل آویو، هرگز نخواهد توانست روند رو به رشد مقاومت در اراضی اشغالی را متوقف کند. یحیی السنوار، محمد الضیف و جایگاهشان در گردان عزالدین قسام، توانست قانون جدیدی از قواعد درگیری را به رژیم اشغالگر تحمیل کند و آن اینکه" تنها زبانی که رژیم اشغالگر می‌فهمد زبان مقاومت است".