جنگ در پنجشیر ادامه دارد

 "فهیم فطرت" روز سه شنبه اضافه کرد که جنگ بر سر مناطق استراتژیک پنجشیر  همچنان ادامه دارد و  نیروهای مقاومت با تمام توان به حمله برای بیرون راندن طالبان ادامه می دهند.

یکی از نیروهای  جبهه مقاومت نیز مدعی شد که شب گذشته در منطقه "تواخ" ،دره عبدالله خیل ،آبشار پنجشیر و بازارک تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.

وی که نامش ذکر نشده است تصریح کرد جنگ  علیه طالبان در "اندرآب" استان بغلان نیز به شدت ادامه دارد.

آریانا نیوز افغانستان هم به نقل از «کبیرواثق» معاون استاندار پنجشیر افغانستان نوشته است که جنگ در پنجشیر و اندراب بشدت ادامه دارد و نیروی مقاومت در این مناطق پیشروی های داشته اند.

جنگ در پنجشیر ادامه دارد

گروه طالبان تاکنون در باره این پیشروی اظهارنظری نکرده اند.

برخی از منابع نیز از مشاهده هواپیماهای ناشناس بر فراز پنجشیر و هدف قرار دادن مواضع طالبان خبر داده اند تاکنون منابع مستقل این خبر را تائید نکرده اند.

از سوی دیگر اعتراضات عمومی در کابل ،مزارشریف و غزنی بدنبال فراخوان رهبر مقاومت افغانستان از مردم برای قیام علیه طالبان و سردادن شعار ضد پاکستانی و الله اکبر نیز  بازتاب گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت .

"ذبیح الله مجاهد" سخنگوی گروه طالبان در کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که هیچگونه حرکات جنگ طلبانه و تظاهرات علیه طالبان را که منجر به جنگ و ناامنی شود، تحمل نخواهد کرد.

تظاهرات و اعتراض های مردم در شهرهای مختلف و ادامه نبرد در پنجشیر و اندرآب بغلان نشان می دهد در صورتی  که طالبان دولتی فراگیر و همه شمول در افغانستان تشکیل ندهد احتمال آغاز جنگ داخلی دیگر وجود دارد.

«سیمون باغداسارف» مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه و آسیای مرکزی در مسکو به اسپوتنیک گفته است که امکان دارد جنگ داخلی با قدرت در افغانستان آغاز شود.

وی حضور داعش را در افغانستان چالش جدی عنوان کرده و افزوده است که ممکن آنها جنگی را آغاز کنند که برای افغانستان نباشد.

باغداسارف خاطرنشان کرد مقاومت در پنجشیر و در دیگر نقاط افغانستان بصورت کامل سرکوب نشده و احتمال دارد که این مقاومت به  رهبری احمد مسعود، عبدالرشیدوستم، عطامحمد نور و اسماعیل خان بار دیگر آغاز شود.

افغانستان در حال حاضر به همگرایی و حکومتی فراگیر نیاز دارد و هرگونه تک روی و بی عدالتی می  تواند عواقب ناگواری برای این کشور داشته  باشد.