شکست حصر آمریکایی با ارسال کشتی سوخت ایرانی

 شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی درباره واردات سوخت ایران به لبنان برای نجات مردم این کشور اظهار داشت، ما باید بخشندگی و همبستگی را در جامعه خود تقویت کنیم تا بتوانیم محاصره تحمیل شده توسط آمریکایی‌ها بر کشور و مردم‌مان را بشکنیم.

وی افزود، حزب الله اصرار دارد تا محاصره تحمیل شده آمریکایی‌ها علیه ملت لبنان را از طریق اقدامات عملی که یکی از آنها واردات سوخت از جمهوری اسلامی ایران است بشکند.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که حرکت کشتی‌های ایرانی به سمت لبنان به معنای نقض وتوی آمریکایی که با هدف جلوگیری از اتخاذ گزینه‌های جایگزین به جای گزینه‌های آمریکا علیه لبنان تحمیل کرده، می‌باشد و این گامی است که نبرد ما را با آمریکایی‌ها از مرحله مقاومت در برابر محاصره به مرحله مبارزه مستقیم با این محاصره تحمیل شده علیه لبنانی‌ها منتقل کرد و مقاومت آماده است تا این مسیر را تا پایان برود و محاصره را بشکند.

شکست حصر آمریکایی با ارسال کشتی سوخت ایرانی

شیخ دعموش تصریح کرد، یکی از مهمترین نتایج واردات سوخت از ایران آن است که آمریکایی‌ها را رسوا و دروغ بودن تهمت‌هایی که علیه حزب الله مطرح می کردند را می‌شکند. این اقدام به شکل قاطع و آشکار نشان داد کسی که پشت بحران‌های ملت لبنان قرار دارد مقاومت نیست، بلکه آمریکا و ابزارهای آن هستند که از ترس تحریم‌های آمریکا از انجام اقدامات و تصمیماتی که مردم لبنان را نجات می‌دهد جلوگیری کردند.

وی در ادامه اظهار داشت، تصمیم برای ورود کشتی‌های حامل سوخت ایران، آمریکایی‌ها را وادار کرد تا شتابزده برای فعال کردن پروژه صادرات گاز از مصر از طریق خاک سوریه به لبنان اقدام کنند؛ پروژه‌ای که سال‌ها به دلیل وتوی آمریکا متوقف شده بود و اکنون شکسته شدن «قانون سزار» درباره تحریم‌ها علیه سوریه، باب از سرگیری روابط میان این کشور با لبنان را باز کرده و هیئتی از وزرای لبنانی به سوریه سفر کردند.

شیخ علی دعموش ادامه داد، در این شرایط فشارها برای تشکیل دولت نیز افزایش پیدا کرد و یارانه‌های سوخت تا پایان ماه سپتامبر تمدید شد و اگر این تصمیم جدی و شجاعانه (واردات سوخت از ایران) که به شکل مستقیم در کاهش درد و رنج ملت لبنان نقش داشت نبود ، هیچ یک از این نتایج محقق نمی‌شد.

این مقام حزب الله گفت، همه باید بدانند که کمپین‌های رسانه‌ای و تهمت‌هایی که علیه حزب‌الله مطرح می‌شود آن را از اتخاذ اقدامات و تصمیمات مناسبی که در راه نجات کشور و کرامت لبنانی‌ها باشد٬ باز نمی‌دارد. اگر برخی طرف‌ها از ترس خشم آمریکا جرات اتخاذ چنین اقدامات شجاعانه‌ای را ندارند حزب‌الله جرات و شجاعت کامل برای برعهده گرفتن مسئولیت خود و انجام اقداماتی که لبنان و لبنانی‌ها را نجات می‌دهد دارد.

فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد، خبر حرکت نفتکش‌های ایرانی به سوی لبنان چهره تمام کسانی را که به تحریم اقتصادی تحمیلی آمریکا علیه لبنان، مردم و دولت آن دل خوش کرده بودند، برملا کرد.