مرگ ۶۴۰ انگلیسی که دو نوبت واکسن ضد کرونا زده‌اند

 دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که از این تعداد ۲۵۶ نفر، تنها دو هفته پس از دریافت واکسن به کرونا مبتلا شده و جان باخته‌اند. با این حال کارشناسان در انگلیس همچنان معتقدند که دریافت واکسن به میزان قابل توجهی خطر مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد.

بر اساس آمار منتشر شده ۵۱ هزار و ۲۸۱ نفر در انگلیس در بازه زمانی ۲ ژانویه تا ۲ ژوئیه جان باخته‌اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۹۶۴ نفر واکسن نزده بودند. مرگ ۶۴۰ نفری که دونوبت واکسن زده‌اند ۱.۲۵ درصد آمار کل تلفات در این دوره به‌شمار می‌رود و به این ترتیب کارشناسان معتقدند که واکسن همچنان راه موثری برای مقابله با همه‌گیری کروناست.

طبق آمار ارائه شده، ۶۱.۱ درصد مرگ‌ومیرهای ثبت شده مربوط به مردان و ۵۲.۲ درصد زنان بوده‌ است. همچنین ۱۳.۱ درصد از افرادی که بر اثر کرونا جان باخته‌اند دارای بیماری‌های پیش‌زمینه‌ای بوده‌اند.

تاکنون بالغ بر ۴۸ میلیون نفر در انگلیس واکسن کرونا زده‌اند که از این تعداد نزدیک به ۴۴ میلیون نفر هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند. به این ترتیب بیشتر جمعیت انگلیس در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

مرگ ۶۴۰ انگلیسی که دو نوبت واکسن ضد کرونا زده‌اند

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار است امروز در کنفرانس مطبوعاتی پیرامون آینده برنامه این کشور در زمینه مقابله با کرونا توضیحاتی را ارائه دهد. در فرازهایی از متن سخنرانی وی که در رسانه‌ها منتشر شده آمده است که او اوضاع کنونی را عرف جدید زندگی توصیف خواهد کرد و اینکه مردم باید با کرونا زندگی کنند.

جانسون می‌گوید: واکسن دیوار دفاعی دربرابر کروناست. به رغم اینکه اوضاع در پائیز و زمستان مبهم است اما مخالف تحمیل دوباره قرنطینه خواهیم بود.

این درحالیست که دولت قصد دارد تا نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال را هم واکسینه کند. آمارها تا روز گذشته (یکشنبه) حاکیست که ۸۱ درصد نوجوانان بالای ۱۶ سال دو نوبت و ۹۰ درصد آن‌ها یک نوبت واکسن ضد کرونا را دریافت کرده‌اند.انگلیس درصدد است تا طرح تزریق دُز سوم واکسن کرونا را نیز به اجرا بگذارد؛ اما هنوز معلوم نیست که این طرح چه کسانی را شامل خواهد شد.

این درحالیست که وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرده طرحی که قرار بود فقط افراد واکسینه شده را مجاز به حضور در اماکن شلوغ کند اجرا نخواهد کرد.