سناریوی واشنگتن برای تجزیه سوریه

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه واشنگتن در تکاپوی تجزیه سوریه است، تاکید کرد: مسکو قطعا با این موضوع مخالفت می‌کند.

 وی با تاکید بر اینکه مسکو قطعا با این موضوع مخالفت خواهد کرد، گفت:روسیه در رابطه با این موضوع طبق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل که بر وحدت سرزمینی سوریه تاکید دارد، عمل می‌کند.

ریابکوف ادامه داد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم و آن را به یاد آوریم که مهم‌ترین دلیل تداوم درگیری‌ها در سوریه و عدم ثبات این کشور تنها حضور غیرقانونی آمریکاست.

از سوی دیگر حضور نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه و جنوب غرب این کشور که به بهانه مبارزه با تروریسم و داعش است نتیجه‌ای را درپی نداشته است جز غارت نفت و اموال این کشور.

سناریوی واشنگتن برای تجزیه سوریه

این در حالی است که، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سفری غیرمنتظره در مسکو به سر می‌برد و در این سفر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور به دیدار و گفتگو پرداخته است.

از سوی دیگر، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز سه‌شنبه در یک سفر از پیش اعلام نشده به روسیه رفت و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره موضوعات مرتبط با مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه، حمایت اقتصادی از دمشق و تعمیر ایستگاه‌های برق سوریه و. گفتگو کرد.

ساعاتی پس از این دیدار نیز، جنگنده‌های آمریکایی که ادعای مقابله با تروریسم در این منطقه را دارند حملاتی را در مرز سوریه و عراق انجام دادند که مدتی بعد از سوی سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش  و سخنگوی پنتاگون تکذیب شد.