آمریکا: سازمان ملل معافیت ممنوعیت سفر سران طالبان را تمدید کند

 روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که آمریکا در حال اعمال فشار بر سازمان ملل متحد برای تمدید معافیت  ممنوعیت سفر مقامات طالبان است.

این روزنامه در گزارشی که روز جمعه منتشر شد اشاره کرد که انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه درباره تمدید معافیت ممنوعیت و دسترسی به خدمات بانکی خارج از کشور برای سران طالبان  که هفته آینده به پایان می‌رسد، بحث و تبادل نظر کنند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که آمریکا به دنبال تسهیل سفر سران طالبان به منظور تسهیل مذاکرات با این گروه، در چارچوب دیپلماسی با هدف تشویق این گروه برای احترام به حقوق بشر و انجام تعهدات خود در زمینه مبارزه با تروریسم است.

تمدید این معافیت به هیئت مذاکره کننده طالبان اجازه می‌دهد تا برای دور جدید گفتگو‌ها با مقامات آمریکایی به دوحه، پایتخت قطر سفر کند.

آمریکا: سازمان ملل معافیت ممنوعیت سفر سران طالبان را تمدید کند

یوگان مک سوینی، نماینده ایرلند در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که تمدید معافیت ممنوعیت سفر این گروه تا روز چهارشنبه انجام می‌شود و توضیح داد که انتظار می‌رود این معافیت به مدت سه ماه دیگر تمدید شود.

این دیپلمات ایرلندی در ادامه افزود: یک درک کلی وجود دارد، برای ادامه مذاکرات درباره آینده افغانستان سران طالبان نیاز به سفر‌های خارجی دارند.

این دیپلمات در شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرد که تصویب این قطعنامه مستلزم اتفاق نظر اعضای شورای امنیت است.