واکنش سندرز به حمله پهپادی آمریکا به کابل

 برنی سندرز ، سناتور ارشد دموکرات آمریکا با اشاره به اشتباه این کشور در حمله پهپادی به کابل پایتخت افغانستان که در روز ۲۹ آگوست (۷ شهریور) و بمنظور هدف قرار دادن نیرو‌های داعش خراسان انجام و سبب کشته شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک شده بود را یک تراژدی انسانی قلمداد کرد و غیرقابل قبول دانست.

وی در این راستا اظهار کرد: امیدوارم پنتاگون به این موضوع پی ببرد که چه اتفاقی رخ داده است.

سندرز افزود: آن‌ها باید این اطمینان را حاصل کنند که دیگر هرگز چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد.

واکنش سندرز به حمله پهپادی آمریکا به کابل

چندی پیش، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به کشته شدن غیرنظامیان افغانستانی در حمله ۲۹ اوت کابل که گفته شده است در آن عناصر تروریستی داعش مورد هدف قرار گرفته بودند، اعتراف کرد و گفت: از این که در حمله ۲۹ اوت در کابل غیرنظامیان کشته شدند، عذرخواهی می‌کنیم و مسئولیت آن را می‌پذیریم. ما اطلاعاتی در مورد حمله قریب الوقوع به فرودگاه کابل در ۲۹ اوت دریافت کرده بودیم.

فرمانده سنتکام همچنین به جزئیات روز حادثه پرداخت و گفت: ما آن روز یک خودروی مشکوک را مشاهده و مسیر آن را در کابل دنبال کردیم. اطلاعات و گزارشات موجود این موضوع را تایید کرد که خودروی مشکوک توسط یکی از اعضای گروهک تروریستی داعش کنترل می شده است.

پیش از این ادعا شده بود که در این حمله چند عضو داعش در آن کشته شدند، ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک کشته شدند.

عذاب وجدان و یا هر موضوع دیگری سبب شده است تا بسیاری از مقامات آمریکایی در رابطه با این حمله مرگبار اظهار نظر کرده و آن را به باد انتقاد بگیرند.