تشکر نماینده لبنانی از حمایت ایران در جریان بحران سوخت

سزار معلوف، نماینده پارلمان لبنان اعلام کرد ایران کشوری دوست برای لبنان است و باید از کسانی که سوخت ایران را به کشور رساندند تشکر کرد.

وی از ورود نفت ایرانی استقبال و تاکید کرد: ورود نفت ایران به لبنان جنبه اخلاقی و انسانی دارد و برای کاهش درد و رنج مردم لبنان است.

معلوف افزود: ما در یک کشتی هستیم بنابراین سخن گفتن درباره نقض حاکمیت معنایی ندارد و هرگونه مداخله بین المللی در لبنان نقض حاکمیت است.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی با مطرح کردن سئوالاتی پرسید: کشور‌های خلیج (فارس) کجا هستند و در کجای حمایت از لبنان قرار دارند؟ آیا ارسال نفت از این کشور‌ها به لبنان امکان پذیر نبود؟ آیا یکی آن‌ها را تحریم کرده بود که نتوانند به لبنان نفت ارسال کنند؟ اما یک دوست هنگام مشکلات و شرایط سخت خود را ثابت می‌کند.

تشکر نماینده لبنانی از حمایت ایران در جریان بحران سوخت

معلوف همچنین تاکید کرد: وقتی کسانی می‌گویند نفت ایران را نمی‌خواهیم چه جایگزینی برای نفت ایرانی وجود دارد؟ ملاک منزلت و کرامت مردم لبنان است. شما حتی نفت را از طالبان برای ما بیاورید، ما از آن استقبال می‌کنیم. بعید است که دولت لبنان از کشور دیگری نفت درخواست کرده باشد.

وی تأکید کرد: ایران دشمن لبنان نیست و سفارتخانه‌های ما، در هر دو کشور فعال است. هیچکس نمی‌تواند دوست و دشمن لبنان را تعیین کند، در حالی که اسرائیل تنها دشمن لبنان است.

این نماینده لبنان همچنین هشدار داد: مردم لبنان در حال مرگ هستند، در حالی که سوخت ایرانی به همه مردم لبنان ارائه می‌شود و مردم نیز از آن استقبال می‌کنند، بنابراین همه لبنانی‌ها باید از کسانی که سوخت ایرانی را به لبنان تحویل داده اند، تشکر کنند.

معلوف در ادامه این سئوال را مطرح کرد که چگونه می‌توان یارانه سوخت را بدون برنامه ریزی برای حمل و نقل برداشت؟ چگونه می‌توانیم بدون یارانه سوخت، کشوری مولد باشیم؟ چه بسا دولت می‌خواهد از مسائلی همچون سوخت گازوئیل، زباله و نیروگاه‌ها سوء استفاده کند.

پایگاه «تانکر ترکرز» که تردد نفتکش‌ها را در آب‌های بین المللی ردگیری و رصد می‌کند، اعلام کرد سومین نفتکش حامل سوخت ایران، از ایران به مقصد لبنان به راه افتاده است.