بیش از ۷ میلیون یمنی با سوء تغذیه مواجه هستند

سازمان ملل متحد روز یکشنبه اعلام کرد ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در یمن به علت سوء تغذیه نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند.

بر این اساس، دفتر نماینده هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن با صدور بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد با توجه به ادامه درگیری‌های خونین در کشور فقیر یمن‌‌، هفت میلیون و ششصد هزار نفر در این کشور به خدمات پزشکی برای درمان سوء تغذیه نیاز دارند.

در این بیانیه آمده است از این میان، حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک کمتر از پنج سال و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زن باردار و شیرده به علت سوء تغذیه شدید ‌به خدمات درمانی نیاز دارند.

بیش از ۷ میلیون یمنی با سوء تغذیه مواجه هستند

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن افزود: بخش بهداشتی یمن تنها ۱۱ درصد از بودجه مورد نیاز امسال خود را دریافت کرده و این در حالی است که ۲۰ میلیون نفر در یمن به کمک‌های بهداشتی نیاز دارند.

بر اساس این بیانیه، تنها ۵۱ درصد از بیمارستان‌های یمن با تمام ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و در ۶۷ شهرستان از مجموع ۳۳۳ شهر یمن پزشک وجود ندارد و در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در یمن به علت بیماری‌های مختلف جان خود را از دست می‌دهد که با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه می‌توان از آن جلوگیری کرد.

سازمان ملل متحد در اوایل ماه سپتامبر اعلام کرد تعدادی از آژانس‌ها و سازمان‌های بین المللی که در زمینه کمک‌های بشردوستانه در یمن فعالیت دارند به علت کمبود بودجه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را از ابتدای ماه سپتامبر به ویژه در بخش‌های بهداشتی‌، تامین آب سالم و ... کاهش می‌دهند.