هزینه ۱۰ میلیاردی آمریکا علیه مقاومت

  محمد رعد روز دوشنبه در جلسه رای اعتماد پارلمان به کابینه جدید در سخنانی افزود: در همین راستا، بحران اقتصادی برای ضربه زدن به حزب مقاومت (حزب الله) و خدشه دار ساختن اعتبار آن مورد استقاده قرار گرفت و آمریکا به جای کمک اقتصادی به توسعه لبنان و حمایت از ارتش، اقدام به پول پاشی برای خرید برخی افراد و تحریک لبنانی ها علیه یکدیگر کرد.

وی گفت: برخی ماموریت شان این بود که تبلیغ کنند که ثبات لبنان در گرو دست کشیدن مردم از مقاومت و تن دادن به روشی جایگزین است. در همین راستا فشار بر مردم لبنان و محروم کردن آنان از داشتن یک دولت کارآمد، افزایش یافت.

رعد خاطرنشان کرد که در این مدت تمامی بحران ها در لبنان به گونه هدایت شد که همگی با هم منفجر شوند تا از این طریق دوره ریاست جمهوری کوتاه، دولت سرنگون و انتخابات پارلمانی زود هنگام برگزار گردد. اما تصمیم برای تامین سوخت از ایران این دسیسه را نقش بر آب کرد و پیام استقامت و پایداری ملی به همراه داشت.

هزینه ۱۰ میلیاردی آمریکا علیه مقاومت

وی تاکید کرد که تصمیم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله برای واردکردن  سوخت از ایران یک تصمیم کاملا ملی و شکست محاصره و نیز بیانگر قدرت بازدارندگی مقاومت ملی و تصمیم حاکمیتی لبنان برای دفاع از خود بود. این تصمیم دولت آمریکا را در تنگنا قرار داد و فریاد و ناله دست نشاندگانش را درآورد.

رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در عین حال یکی از نشانه های مهار پیامدهای بحران در کشورش را توافق لبنانی ها برای تشکیل کابینه جدید دانست و گفت این کابینه صرفا یک فرصت است و در پرتو سیاست‌های واقع گرایانه خود می‌تواند افق‌هایی را برای برطرف ساختن مشکلات به روی لبنان بگشاید و ما باید هر چه زودتر از این فرصت‌ استفاده کنیم.