برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی در کربلا

شمار زیادی از مردم کربلای معلا با برگزاری تظاهرات گسترده در حاشیه مراسم اربعین امام حسین (ع) ، مخالفت شدید خود را با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار‌هایی علیه آمریکا، رژیم صهیونیستی و خائنان سر دادند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی العهد گفت: پس از برگزاری کنفرانس در اربیل برای آماده کردن زمینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، زائران اباعبدالله الحسین (ع) در مراسم اربعین آن امام بزرگوار هرگونه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را که هدف آن توسعه طلبی علیه ملت‌های دیگر است، محکوم کردند.

محمد الطباطبایی، معاون دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در عراق که در تظاهرات شرکت داشت، اظهار کرد: پس از آن که شمارش معکوس برای نابودی این رژیم آغاز شده است، تلاش می‌شود از طریق چنین کنفرانس‌هایی جانی دوباره به پیکر این رژیم دمیده شود، ولی ما می‌گوییم ”هیهات منا الذله“. فلسطین امانتی بر گردن ما و همه آزادگان و افراد شرافتمند است و به همین سبب هرگونه عادی سازی را به شدت رد می‌کنیم.

برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی در کربلا

حسن سالم از نمایندگان جنبش فتح نیز به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: از سرزمین کربلای معلا و در اربعین امام حسین (ع) می‌گوییم در حالی که مؤمنان به سمت کعبه آزادگان می‌آیند، برخی افراد گمراه که از انسانیت و ارزش‌ها و اخلاق هیچ بویی نبرده اند، در اربیل جمع شدند و با برگزاری کنفرانسی، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را درخواست کردند. این کار خیانت به اسلام و آرمان فلسطین و خیانت به عراق است که هرگونه عادی سازی و توطئه‌هایی از این دست را رد می‌کند.

روز جمعه کنفرانسی در حمایت از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل کردستان عراق برگزار شد که اعتراض مردم و واکنش شدید شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور را به دنبال داشت.

پس از برگزاری این کنفرانس، دستگاه قضایی عراق برای شرکت کنندگان در آن حکم بازداشت صادر کرد.