واشنگتن ترکیه را تهدید به تحریم کرد

این هشدار در آستانه نشست مهمی بین رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ترکیه و روسیه در شهر سوچی در روز چهارشنبه مطرح شده است.

ترکیه و روسیه در آستانه خرید احتمالی دومین سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ درباره انتقال فناوری و تولیدات داخلی، مذاکره کرده اند.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز بار دیگر هشدار داد که ترکیه در صورتی که به تصمیم خود برای خرید دومین موشک اس ۴۰۰ ادامه دهد با تحریم مواجه خواهد شد.

واشنگتن ترکیه را تهدید به تحریم کرد

الکساندر میخایف مدیر شرکت دولتی صادرکننده سلاح روسیه موسوم به «روسوبورون اکسپورت» (Rosoboronexport) در ماه آگوست (مرداد) اعلام کرد که ترکیه در مراحل نهایی مذاکره درباره این توافق تسلیحاتی است. اردوغان هفته گذشته در مصاحبه با  شبکه خبری سی بی اس نیوز گفت که تصمیم خود را برای خرید سامانه های موشکی اس ۴۰۰ از روسیه گرفته است.

این در حالیست که رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در واکنش به این وعده آنکارا، هشدار داده که ما در قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها) به روشنی بیان کرده این که  تحریم ها به لحاظ قانونی «علیه هر گونه معامله تجاری با ارتش روسیه یا بخش های اطلاعاتی این کشور» اعمال می شوند.

وی در توئیتر نوشت: هر گونه خرید تسلیحاتی ترکیه از روسیه به معنای این خواهد بود که تحریم های جدیدی در راه هستند.