حذف حساب کاربری «راشاتودی» در یوتیوب

 اقدام گوگل در حذف دو صفحه شبکه راشاتودی در سرویس اشتراک ویدئوی یوتیوب با واکنش دفتر ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین  مواجه شد.

یوتیوب (سرویس اشتراک ویدئوی شرکت آمریکایی گوگل) روز گذشته دو کانال آلمانی زبان شبکه راشاتودی را مسدود کرد.

 دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اقدام این شرکت آمریکایی را محکوم کرد و آن را سانسور و ایجاد مانع در برابر فعالیت رسانه‌ها خواند.

به گفته پسکوف، اگر مقامات مسکو تشخیص دهند که مسدود شدن کانال‌های راشا تودی در یوتیوب نقض قوانین روسیه است، ممکن است اقدامات اجرایی علیه این شرکت آمریکایی انجام شود.

سخنگوی دولت آلمان هم به اقدام یوتیوب در مسدود کردن دو صفحه راشا تودی واکنشن نشان داد و اعلام کرد، برلین هیچ نقشی در این زمینه ندارد.

حذف حساب کاربری «راشاتودی» در یوتیوب

استفان سیبرت گفت: «این تصمیم یوتیوب علیه راشا تودی بر اساس قوانین یوتیوب است. ما در حال توجه به این موضوع هستیم. بدیهی است که کانال‌های آسیب‌دیده فرصت مخالفت با این (اقدام یوتیوب) را دارند. ما به این موضوع توجه داریم اما اینها اقدامات دولت (آلمان) نیستند و آنها توسط دولت آلمان اجرا نشده‌اند. من باید به وضوح این موضوع را رد کنم».

این اولین باری نیست که گوگل و دیگر غول‌های فناوری و ارتباطاتی آمریکایی اقدام به بستن و مسدود کردن صفحات رسانه‌ها و اشخاص حقیقی دیگر کشورها به اتهام‌های مختلف کرده‌اند.

طی سال‌های گذشته شرکت‌های آمریکایی گوگل، توییتر، اینستاگرام و فیس بوک بارها به بهانه‌های واهی از قبیل «ترویج خشونت» و «اطلاعات غلط» به بستن صفحات کاربران از کشورهایی از قبیل روسیه، ایران و برخی دیگر از کشورها اقدام کرده‌اند.