پیشنهاد هنگفت برای خرید یک شماره تلفن عجیب

 هفته گذشته منابع خبری از نمایش دادن شماره تلفن همراه یک شهروند کره‌جنوبی در سریال محبوب و پرطرفدار در شبکه نتفلیکس با نام « بازی مرکب » (Squid Game) خبر دادند.

نمایش این شماره تلفن همراه برای این شهروند دردسرساز شد و روزانه بیش از ۴ هزار نفر با او تماس می‌گیرند. همین امر نیز باعث شد تا «هه کیونگ یونگ» نامزد ریاست جمهوری کره جنوبی، به او پیشنهادی به مبلغِ ۸ هزار و ۵۰۰ دلار (بیش از ۲۴۱ میلیون تومان) در ازای خرید شماره تلفن همراهش بدهد.

نامزد ریاست جمهوری کره در این باره گفت: «شنیدم که شماره فردی در سریال بازی مرکب نمایش داده شده و او اکنون از این مسئله رنج می‌برد، من پیشنهاد خرید این شماره همراه را می‌دهم.»

پیشنهاد هنگفت برای خرید یک شماره تلفن عجیب

این سریال که به زبان کره‌ای پخش شده است، یک پادآرمان‌شهر (دیستوپیا / Dystopia) را به نمایش می‌گذارد در آن افراد فقیر را در یک نبرد تا سر حد مرگ در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد. شماره تماس این فرد در سریال بازی مرکب در یک بازی از سوی یک فرد به شکل ۸ رقم شماره جداگانه با افراد داستان به اشتراک گذاشته می‌شود، شخصیتی که این شماره را در اختیار باقی افراد می‌گذارد به آن‌ها می‌گوید در صورتیکه تمایل به حضور در بازی و برنده شدن ۳۹ میلیون دلار را دارند با این شماره تماس بگیرند.

اما بینندگان این سریال از روی کنجکاوی با این شماره تماس گرفتند و در کمال تعجب دیدند که این شماره تنها متعلق به سریال نیست و در دنیای واقعی نیز صاحبی کره‌ای دارد. صاحب این خط می‌گوید به قدری تعداد تماس‌های در طول روز و شب بالاست که از انجام کار‌های روزانه و روتین خود درمانده شده است.

این سریال کره‌ای پربیننده‌ترین سریال کره‌ای در نتفلیکس و در کل نیز یکی از محبوب‌ترین سریال‌های این شبکه است و به قدری در سطح جهانی طرفدار دارد که از ابتدای پخشش تاکنون، تنها در شبکه‌اجتماعی تیک‌تاک، بیش از ۱۴ میلیون بار هشتگِ #SquidGame استفاده شده است.

تاکنون مشخص نیست که صاحب این شماره همراه با نامزد ریاست جمهوری کره‌جنوبی به توافق رسیده است یا نه. اما او پیشتر گفته بود که برایش تعویض این شماره مقدور نیست، زیرا سالهاست این شماره را برای شغل و تجارتش استفاده کرده است. همچنین گفته می‌شود او اکنون تحت استرس بسیاری است و گفته که پیش از این اتفاق حتی اسم این سریال را هم نشنیده بود.