نظر نماینده سازمان ملل در عراق درباره دعوت آیت‌الله سیستانی برای انتخابات

«جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در عراق امروز (سه شنبه) در یک کنفرانس خبری در بغداد گفت که باید انتخابات پارلمانی پیش روی عراق با انتخابات سال ۲۰۱۸ متفاوت باشد.

به نوشته وبگاه العهد، پلاسخارت گفت که پنج روز تا انتخابات مانده است و در این میان باید به اهمیت دعوت آیت‌الله سیستانی در خصوص ضرورت حضور در انتخابات تأکید کرد. او گفت که انتخابات پارلمانی تهدیدات پیش روی مردم عراق به خصوص تهدیدات اقتصادی را از بین خواهد برد.

نماینده سازمان ملل در ادامه مدعی شد که این سازمان از تهدیداتی که متوجه عراق است، غافل نیست و سپس گفت که این انتخابات باید از از رأی‌گیری سال ۲۰۱۸ متفاوت باشد و مردم در روند رأی‌گیری احساس آزادی کنند و ضرورت دارد تا همه به جریان انتخابات ایمان داشته باشند، حتی اگر به نفع آن‌ها تمام نشود.

نظر نماینده سازمان ملل در عراق درباره دعوت آیت‌الله سیستانی برای انتخابات

به گفته نماینده سازمان ملل در عراق، نیروهای امنیتی این کشور تمامی تلاش خود را می‌کنند تا فضای برگزاری هرچه بهتر انتخابات فراهم شود.

او با ادعای اینکه در انتخابات سال ۲۰۱۸ جعل و دستکاری رخ داد، گفت که سازمان ملل تلاش خواهد کرد تا در راستای ممانعت از دستکاری آراء با نهادهای عراقی همکاری کند.

پلاسخارت همچنین از حضور ۹۰۰ ناظر بین‌المللی در روند رأی‌گیری خبر داد و آن را بی سابقه دانست و گفت که نماینده‌های سازمان ملل نیز در پنج استان بغداد، اربیل، کرکوک، نینوی و بصره حضور خواهند داشت.

دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه در عراق در هفتم مهرماه بیانیه‌ای را درباره انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور صادر و اعلام کرد: «مرجع عالیقدر شیعه همه را تشویق می‌کند تا آگاهانه و مسئولانه در انتخابات آینده شرکت کنند، هرچند این انتخابات بدون هیچ گونه کاستی نیست؛ اما این سالم‌ترین راه برای عبور کشور به آینده‌ای است که امید می‌رود بهتر از گذشته باشد.»

انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق هجدهم مهر ماه جاری برگزار می‌شود.