سفیر فرانسه باید اخراج شود+عکس

فعالان شبکه‌های اجتماعی از چند روز پیش هشتگ «اخراج سفیر فرانسه خواسته مردمی»، «تحریم فرانسه» و «تحریم کالاهای فرانسوی» را راه‌اندازی کردند که با استقبال کاربران  این کشور مواجه شد.

« امانوئل ماکرون » رئیس جمهور فرانسه اخیرا گفت، رئیس جمهور الجزائر در یک رژیم بی‌نهایت سخت، بلاتکلیف مانده است. ماکرون همچنین مدعی شد که پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزائر وجود نداشته و آنها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.

ریاست جمهوری الجزائر در واکنش به این سخنان ماکرون بیانیه‌ای صادر و اظهارات وی را دخالت در امور داخلی الجزائر تلقی کرد. در این بیانیه گفته شد: «در پی اظهارات منسوب به رئیس جمهور فرانسه که هیچ منبع رسمی نیز آن را رد نکرد، الجزائر بر مخالفت قاطعانه با هر دخالت غیرقابل قبول در امور داخلی این کشور بیان می‌دارد».

خشم مردم؛ سفیر پاریس اخراج شود

سفیر فرانسه باید اخراج شود+عکس

فعالان الجزائر نیز در واکنش به این سخنان ماکرون با اشاره به اینکه وی از تاریخ اطلاعی ندارد، خواستار اخراج سفیر فرانسه از کشورشان شدند.

«خولة» فعال الجزائری نوشت که «ملت همواره با حملاتی که کشورشان مواجه است مقابله می‌کند و بایستی فرانسه و تولیدات فرانسوی را تحریم کنیم».

همچنین هشتگ «تحریم کالاهای فرانسوی ۳۴۳» به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسوی با استقبال گسترده کاربران مواجه شد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، «مریم» یکی از فعالان اجتماعی در این خصوص نوشت: «امروز وظیفه ما این است که تحریم کالاهای فرانسوی را فراموش نکنیم».

فعال دیگری نوشت: «از دو روز پیش الجزائر سفیر خود در فرانسه را برای مشورت فراخواند و عبور هواپیماهای نظامی فرانسه از حریم الجزائر را تعلیق کرده، این همان دولتی است که ما آن را محترم می‌شماریم».

فعالان اجتماعی همچنین فهرستی از کالاهای فرانسوی را تهیه کرده‌اند تا با کالاهای تولید کشورشان جایگزین کنند.

همچنین دولت الجزائر در حال بررسی اقدام دیگری برای بازنگری در روابط اقتصادی و تجاری با فرانسه است.

یک منبع الجزائری در این خصوص گفت:«ما در حال ارزیابی دقیق روابط اقتصادی و تجاری با فرانسه و جایگزینی آن با شرکای دیگر هستیم».

در صورتی که الجزائر در روابط اقتصادی و تجاری خود با الجزائر بازنگری کند، شرکت‌های فرانسوی فعال در این کشور به ویژه شرکت‌های دارویی و سیمانی و بانکی، خسارت‌های زیادی متحمل خواهند شد.