افشای حقایق وحشتناک از زندگی کارگران زن بنگلادشی در عربستان

 یک مطالعه تکان دهنده در خصوص اقدامات عربستان سعودی علیه کارگران بنگلادشی نشان داد که 52 درصد از زنان مهاجر در معرض شکنجه و آزار و اذیت در محل کار خود قرار گرفته‌اند.

مطالعه واحد تحقیقاتی جنبش پناهندگان و مهاجران نشان داد که حدود 52 درصد از زنان مهاجر که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وطن خود بازگشتند، در محل کار خود در عربستان مورد شکنجه یا آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. از این تعداد ، 35 درصد شکنجه فیزیکی ، 52/2 درصد آزار روحی و 11 درصد تأیید کرده بودند که در کشورهای مقصد مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

در ماه‌های سپتامبر و اکتبر سال جاری با 153 شرکت کننده (92 مهاجر بازگردانده زن و 61 خانواده مهاجر) از 42 منطقه بنگلادش مصاحبه شد. بازگشت کنندگان از عربستان سعودی ، اردن ، امارات متحده عربی، عمان ، قطر ، لبنان ، بحرین ، عراق ، مالزی ، مالدیو ، هنگ کنگ، استرالیا و موریس بودند.

افشای حقایق وحشتناک از زندگی کارگران زن بنگلادشی در عربستان

به گفته دفاتر رفاه مهاجران در فرودگاه «داکا» 4.8 نفر از مهاجران در زمان شیوع ویروس کرونا به خانه بازگشتند و حدود 50.000 نفر از آنها زن بودند که پس از بازگشت 22 درصد از آنها با یک سری مشکلات از جمله انگ اجتماعی ، ازدواج‌های شکست خورده ، بیماری و غیره روبرو شدند.

در میان مهاجرانی که بازگشته‌اند، اکثریت تأکید کردند که تحت شکنجه جسمی و روانی همسران خود بوده‌اند. برخی نیز از آزار و اذیت نزدیکان خود و پولشویی خبر دادند.

بر اساس اعلام دفتر نیروی انسانی ، اشتغال و آموزش از سال 1991 حدود 10 کارگر زن بنگلادشی در خارج از کشور ، عمدتا در خاورمیانه ، استخدام شده‌اند و هزاران کارگر زن مهاجر بنگلادشی پس از شکنجه مجبور شدند با دست خالی به خانه بازگردند. همچنین دست کم 487 کارگر مهاجر در پنج سال گذشته با تابوت به خانه بازگشته‌اند که در میان آنها ، 200 کارگر مهاجر زن تنها در عربستان جان باختند.